Wiadomości OZE Samolot napędzany energią słoneczną wyznaczył nowy rekord czasu lotu 08 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Samolot napędzany energią słoneczną wyznaczył nowy rekord czasu lotu 08 sierpnia 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Bezzałogowy samolot stratosferyczny napędzany energią słoneczną – Zephyr S produkcji Airbus, wyznaczył nowy rekord czasu lotu bez tankowania. Zephyr przekroczył 14 dni, 22 minuty oraz 8 sekund. Samolot Zephyr S rozpoczął lot 11 lipca 2018 r., którego celem było przetestowanie jego możliwości. Ostateczny zapis lotu będzie zarejestrowany po jego wylądowaniu, ponieważ innowacyjne dzieło Airbusa dalej kontynuuje swój lot. Teoretycznie może on pozostać w powietrzu przez trzy miesiące. Wykorzystując panele słoneczne jako główne źródło zasilania, bezzałogowe statki powietrzne mogą oferować szeroki zakres usług: od funkcji nadzoru prowadzonego przez różnego rodzaju służby, po wykrywanie i monitorowanie pożarów lasów. Działając w stratosferze na średniej wysokości 21 km, ultralekki samolot Zephyr S posiada rozpiętość skrzydeł wynoszącą 25 metrów. Statek waży mniej niż 75 kg. Zephyr S ma zdolność koncentrowania się na wskazanym obszarze zainteresowania (który może obejmować setki kilometrów), zapewniając jednocześnie usługi łączności satelitarnej i nadzoru z większą szczegółowością obrazów przez długi czas. Masowa produkcja Zephyr S rozpoczęła się w połowie tego miesiąca w brytyjskim Farnborough. Pierwsze trzy egzemplarze zostaną przekazane brytyjskiej armii. Poprzedni zapis czasu lotu bez tankowania wśród dronów został ustalony przez urządzenie eksperymentalne Zephyr, z tego samego koncernu Airbus. Następnie dron wyposażony w dwa silniki elektryczne, napędzane przez panele słoneczne, spędził 14 dni w powietrzu. Zimą pozostawał w powietrzu przez 11 dni. Wcześniej informowano także, że brytyjska firma obronna BAE Systems wraz z twórcą innowacyjnych systemów lotniczych Prismatic stworzy drony zasilane energią słoneczną, które mogą latać nieprzerwanie przez cały rok. Źródło: Elektrovesti, Airbus Defence and Space Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.