Wiadomości OZE Samoloty elektryczne będą latać po niebie jeszcze przed 2025 rokiem? 12 października 2017 Wiadomości OZE Samoloty elektryczne będą latać po niebie jeszcze przed 2025 rokiem? 12 października 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Transformacja branży motoryzacyjnej dzieje się błyskawicznie – samochody, które do pewnego czasu były przede wszystkim spalinowe, ustępują miejsca tym wykorzystującym bardziej ekologiczne rozwiązania. Coraz więcej producentów chce mieć w swojej ofercie pojazdy elektryczne, bowiem tego obecnie oczekują konsumenci. Jak mówi Dag Falk-Petersen, prezes norweskiej spółki akcyjnej Avinor, tego typu zmiany czekają nie tylko motoryzację. Powyższa spółka zarządza 46. portami lotniczymi znajdującymi się na terenie Norwegii; dzięki jej działalności zatrudnienie otrzymało blisko 2,5 tysiąca osób. Na jednym ze spotkań dotyczących elektromobilności, które odbyło się w Lillestrøm na początku września br., Falk-Petersen zabrał głos w sprawie przyszłości lotnictwa. Elektryfikacja będzie kolejną wielką rzeczą w lotnictwie. Stwierdzamy, że zarówno Airbus, Boeing oraz pozostali przewoźnicy potrzebują Norwegii, jeśli chcą przetestować jej autorskie rozwiązania. Chcemy być katalizatorem, aby móc to zrobić. Potrzebne technologie już istnieją – nie jest zatem utopią stwierdzenie, że pierwszy komercyjny samolot elektryczny może wnieść się w powietrze przed 2025 rokiem – dodał prezes spółki Avinor. Wśród głównych zalet elektrycznych samolotów można wymienić niższe koszty lotów, co z dużą dozą prawdopodobieństwa wpłynie na obniżkę cen biletów lotniczych. Oprócz tego istotną różnicą względem spalinowych samolotów jest niższy hałas, a także możliwość stosowania krótszych pasów startowych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.