Wiadomości OZE Samoloty napędzane biopaliwem 10 listopada 2016 Wiadomości OZE Samoloty napędzane biopaliwem 10 listopada 2016 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? W XXI wieku transport lotniczy odgrywa bardzo dużą rolę. Coraz więcej ludzi wybierając się w podróż dłuższą bądź krótszą decyduje się na podróż samolotem i przesyłanie licznych przesyłek również w ten sposób. Te ogromne maszyny by móc dotrzeć z miejsca na miejsce potrzebują sporej ilości paliwa, którego spaliny rozpylają się w powietrzu i w dużym stopniu zanieczyszczają atmosferę. Mając na uwadze dobrą kondycję naszej planety jak i dążenie do zrównoważonego rozwoju, naukowcy zaczęli pracować nad ekologicznym paliwem. Biopaliwo z przetworzonego oleju, biopaliwo ze specjalnego tytoniu, alg morskich, nawozów zwierzęcych, a może z odpadów przemysłowych? Między innymi na takie rozwiązania stawiali naukowcy z różnych stron świata szukając najczystszego paliwa, które jednocześnie opłaca się produkować na skalę masową. Ostatnimi czasy czytaliśmy o samolocie, który latał dzięki zainstalowanym w nim ogniwom paliwowym, dziś dowiemy się dzięki komu samoloty mogą latać na paliwie produkowanym z odpadów przemysłowych. Richard Branson to miliarder i założyciel brytyjskiej spółki Virgin Atlantic Airways. Jest to międzynarodowy przewoźnik, dzięki któremu Richard Branson może testować różnorodne biopaliwa. Jeszcze 8 lat temu miały miejsce próbne loty na paliwie zawierającym oleje z orzechów kokosowych i oleju babassu. Dziś spółka pokazuje światu paliwo z odpadów przemysłowych. Metodę przetwarzania odpadów w ekologiczne paliwo, właściciel Virgin Atlantic opracowywał wraz z nowozelandzką firmą LanzaTech, która zajmuje się przygotowywaniem i tworzeniem nowych metod produkcji biopaliwa. Na potrzebę testów wyprodukowano około 5700 litrów tego innowacyjnego produktu. Naukowcy z LanzaTech, wykorzystując gazy przemysłowe pochodzące z hut stali przetwarzali je na etanol, który posiadał bardzo niską zawartość węgla. Nazwa nowego biopaliwa to Lanzanol. Z przeprowadzonych testów laboratoryjnych wynika, że emisja CO2 do atmosfery zmniejszyła się o około 65%. Testy ciągle trwają, firma musi się upewnić czy paliwo jest bezpieczne. Branson jest jednak pełen optymizmu i podaje, że pierwsze loty na paliwie z odpadów hutniczych będą miały miejsce już w przyszłym roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.