Wiadomości OZE San Francisco stawia sobie za cel zeroemisyjny transport do 2040 roku 22 lipca 2019 Wiadomości OZE San Francisco stawia sobie za cel zeroemisyjny transport do 2040 roku 22 lipca 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? San Francisco dąży do zwiększenia możliwości ładowania pojazdów elektrycznych. Miasto opublikowało “Propozycję Mapy Drogowej Pojazdów Elektrycznych dla San Francisco” (Proposed Electric Vehicle Roadmap for San Francisco), która zakłada, że „wszystkie podróże rozpoczynające się, kończące się lub przejeżdżające przez San Francisco będą wolne od emisji” do 2040 roku. Zeroemisyjny plan dla San Francisco Propozycja zawiera analizę emisji spalin, wpływu pojazdów ciężarowych o dużej ładowności na infrastrukturę oraz stan stacji ładowania samochodów elektrycznych. Celem projektu jest dążenie do wprowadzenia zakazu sprzedaży nowych pojazdów napędzanych benzyną i olejem napędowym do 2030 r. Z planu wynika również, że do tego czasu wszystkie nowo rejestrowane pojazdy osobowe będą pojazdami elektrycznymi, chociaż mapa uwzględnia „pojazdy przejściowe o zerowej emisji”, takie jak hybrydy zasilane z sieci. W tej ostatniej kwestii San Francisco wprowadza przepisy prawne, w których proponuje do 2023 r., aby wszystkie parkingi i garaże komercyjne przeznaczyły 10% swoich powierzchni na stworzenie miejsca przeznaczonego na stacje ładowania pojazdów elektrycznych. – Wiemy, że jedną z największych barier dla osób rozważających zakup pojazdu elektrycznego jest dostęp do systemu ładowania, dlatego chcemy mieć pewność, że nasze miasto posiada potrzebną do tego infrastrukturę – powiedział burmistrz San Francisco, London Breed. San Francisco zamierza przewodzić w Ameryce we wspieraniu pojazdów elektrycznych, podobnie jak w przypadku energii elektrycznej wytwarzanej ze źródeł odnawialnych i emisji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.