Elektromobilność Siadam na rower i… lecę 11 czerwca 2021 Elektromobilność Siadam na rower i… lecę 11 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Co rower elektryczny ma wspólnego z samolotem? Fińska firma Avial wprowadza na rynek e-pojazd wykonany ze stopów aluminium lotniczego. Rama nowego roweru ma być dużo trwalsza, a jazda bez drgań, bardziej komfortowa. Spis treści Mocniej, wygodniej i… ekologicznieJak w samolocieCo w ofercie? Mocniej, wygodniej Firma Avial rekomenduje swój rower do codziennej jazdy do pracy. Dzięki właściwościom tłumiącym drgania na drodze ma ona być komfortowa. Elastyczna, a zarazem mocna rama jest też tańsza i łatwiejsza w produkcji. Połączenie wykonane “samolotową metodą” klejowo-nitową nie jest mniej wytrzymałe niż rama uzyskana w procesie spawania. Avial czeka na opatentowanie swojego pomysłu i testy drogowe. i… ekologicznie Rzecznik firmy dodaje, że technologia jest także ekologiczna: – Hybrydowa technologia klejowo-nitowa jest zrównoważona – chroni zarówno środowisko, jak i pracowników. Szwedzki cichy motocykl elektryczny stworzony do walki z kłusownikami W porównaniu do spawania hybrydowa metoda nie generuje promieniowania świetlnego, oparów i iskier, nie ma potrzeby ponownego nagrzewania ramy, a pracownicy pracujący przy produkcji nie potrzebują specjalnych umiejętności, aby pracować z nową metodą. Jak w samolocie Obecnie w przemyśle rowerowym stosuje się dwa główne stopy aluminium – 6061 i 7005. Do pierwszego z nich firma Avial dodała stopy 2024 i 7075, które są wykorzystywane do produkcji kadłubów i skrzydeł samolotów. Rower przejdzie wkrótce testy, źródło: aviabikes.com Hybrydowa technologia klejenia i nitowania zapewnia mocną i „elastyczną” ramę e-rowerów. Firma podaje, że jest to nietypowe podejście do konstrukcji jednośladów ze względu na zmieszanie tych form, które zastąpiły powszechnie stosowane spawanie. Co w ofercie? Najnowsza wersja podmiejskiego e-roweru jest wyposażona w silnik o mocy 250 W z wbudowanym kontrolerem i akumulatorem 504 Wh. Dostępne są również mocniejsze silniki, i akumulatory o mocy do 1176Wh. Cena wynosi 1090 euro. Dostawy zaplanowano na koniec tego roku. Elektryczne rowery szansą na zeroemisyjną dostawę źródło i fot.: avialbikes.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.