Ochrona środowiska Singapur: prawie 4 miliony reklamówek mniej 29 stycznia 2021 Ochrona środowiska Singapur: prawie 4 miliony reklamówek mniej 29 stycznia 2021 Przeczytaj także Ekologia Czym jest budynek zeroemisyjny? Charakterystyka i przykłady Zeroemisyjny budynek cechuje się zerowym zużyciem energii netto. Oznacza to, że całkowita ilość zużywanej przez niego energii w skali roku równa się ilości energii odnawialnej wytworzonej w danym miejscu. Jakie rozwiązania stosowane są w zeroemisyjnych budynkach? Artykuł sponsorowany Ochrona środowiska Prognozowanie pogody z wykorzystaniem sztucznej inteligencji Lipiec 2023 okazał się rekordowy, jeśli chodzi o średnią globalną temperaturę. Poza wysokimi temperaturami, doświadczyliśmy też innych ekstremalnych zjawisk pogodowych. Pożary, huragany, susze wywołały wiele zniszczeń. W przygotowaniu do zmierzenia się z żywiołem może pomóc wczesne przewidywanie pogody. Huawei Cloud udostępnia za darmo system, który przygotowuje prognozę w kilka sekund. Artykuł sponsorowany WWF Singapur podaje, że każdego miesiąca 2020 roku detaliści sprzedawali o 300 tysięcy mniej jednorazowych reklamówek w porównaniu do roku 2019. Organizacja twierdzi, że główną rolę odegrało wprowadzenie opłat za plastikowe siatki. Osiem największych detalistów dołączyło do akcji Plastic ACTion jest inicjatywą rozpoczętą przez WWF Singapur. Zachęca ona firmy do eliminacji jednorazowego plastiku z szeroko pojętej działalności i propaguje gospodarkę o obiegu zamkniętym. Jednym z proponowanych działań Plastic ACTion jest wprowadzenie opłat za plastikowe reklamówki. W Singapurze zrobiło tak osiem firm: Decathlon,H&M,LEGO,SaladStop!,The Body Shop,Uniqlo,Watsons,Wing Tai Retail. – Cieszymy się, że główni detaliści łączą z nami siły w redukcji plastiku jednorazowego użytku – powiedziała Stefanie Beitien, dyrektor ds. transformacji rynku w WWF Singapur. – Wprowadzenie opłat za reklamówki realnie wpłynie na zachowania konsumentów i wyrobi u nich nawyk przychodzenia na zakupy z własną torbą. Mamy nadzieję, że do tej inicjatywy przyłączą się kolejne firmy. 60% klientów pakuje zakupy do własnej torby WWF przeprowadziło badania wśród klientów ośmiu sklepów, które wprowadziły opłaty. Organizacja podaje, że 60% osób wolało zabrać z domu własną torbę, niż płacić dodatkowo za reklamówkę. Dyrektywa plastikowa właśnie weszła w życie Spadek w sprzedaży siatek jednorazowych zauważyła również dyrektor wykonawcza sieci Wing Tai Retail, Helen Khu. – Opłata za reklamówki przyniosła pożądane efekty. Zniechęciło to konsumentów do wykorzystywania jednorazowych siatek i pokazało, że chodzenie na zakupy z własną torbą jest znacznie tańsze, wygodniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska – skomentowała Helen Khu. W całym kraju liczba wydanych reklamówek zmniejszyła się o ok. 300 tysięcy w każdym miesiącu. Daje to ok. 3,6 miliona w skali roku. Pieniądze ze sprzedaży reklamówek trafią na cele charytatywne Ciągle jednak 40% klientów decydowało się na zakup reklamówki w sklepie. Firmy ogłosiły, że zgromadzone w ten sposób pieniądze trafią do wybranych fundacji charytatywnych. Część z detalistów postanowiło wesprzeć dalszą walkę z zanieczyszczeniem środowiska. Źródło: mothership.sg Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.