Wiadomości OZE Sion dużo droższy niż zapowiadano 28 listopada 2018 Wiadomości OZE Sion dużo droższy niż zapowiadano 28 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Niedawno pisaliśmy o niemieckim startupie Sono Motors, który zaprezentował solarny samochód elektryczny Sion, możliwy do ładowania w czasie jazdy. Teraz producent ogłosił postępy w rozwoju układu napędowego i… podniósł cenę auta. Sion wyposażony jest zarówno w akumulator, który można ładować podobnie, jak w zwykłym aucie elektrycznym, jak i w system zintegrowanych ogniw słonecznych, które choć wolniej, również mogą ładować pojazd. Sono Motors twierdzi, że dzięki ogniwom fotowoltaicznym ich elektryk może dziennie przejechać do 30 km więcej. Samochód od niemieckiego producenta jest kompaktowy i obecnie staje się najpopularniejszym segmentem rynku motoryzacyjnego. Podczas prezentacji cenę elektryka wyznaczono na 16 tysięcy euro (ok. 70 tys. złotych). Teraz okazało się, że chętni na ten miejski samochód będą musieli dopłacić. Dodatkowa opłata obejmie pakiet baterii lub miesięczną kwotę za wypożyczenie – podobnie jak w przypadku abonamentów na baterie do Renault Zoe we Francji. Sono dąży do tego, by ich samochód miał zasięg 250 km na jednym ładowaniu. Baterie do Siona mają być produkowane przez ElringKlinger i mieć pojemność 35 kWh. „Jest jasne, że bateria Siona będzie miała moc 35 kWh. Wybraliśmy technologię opartą na ogniwach 51Ah-PHEV-II, która jest szczególnie przyszłościowa i ma zdecydowanie największą gęstość energii dostępną do tej pory na rynku”. Początkowo firma stwierdziła, że pakiet akumulatorów będzie kosztował „około 4000 euro”, ale teraz okazuje się, że cena zestawu akumulatorów wyniesie 9 500 euro – co podniesie cenę całego pojazdu do 25,5 tys. euro (110 tys. złotych). Sono ogłosił także, że jednostka napędowa do Siona będzie produkowana przez niemiecką firmę Continental,a elektryczny silnik będzie miał „wyższy moment obrotowy (290 Nm), moc (163 PS) i będzie zapewniał lepszą wydajność maksymalną (120 kW).” Sono Motors twierdzi, że elektryczny samochód Sion wejdzie do seryjnej produkcji w 2019 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.