Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Przerażający smok w centrum Warszawy. Informuje o zagrożeniu, którego nie widać

Przerażający smok w centrum Warszawy. Informuje o zagrożeniu, którego nie widać

Olbrzymiego smoka mogą zobaczyć osoby mijające hotel Marriott w Warszawie. Wszystko w ramach innowacyjnej kampanii informacyjnej. Smok na ekranach ostrzega o złej jakości powietrza.

Niewidzialne zagrożenie

Animacja 3D na ekranach zmienia się na naszych oczach za sprawą pobieranych w czasie rzeczywistym danych. Pojawia się, gdy normy jakości powietrza zostają przekroczone. Im wyższe stężenie pyłów zawieszonych, tym bardziej dym wokół animowanego smoka gęstnieje. Pokazuje to, jak mocno zanieczyszczone jest powietrze, którym oddychamy.

Wygląd animacji został uzależniony od aktualnych odczytów poziomu pyłów zawieszonych z pobliskiej stacji pomiarowej. Towarzyszący animacji smoka dym został wykreowany przy wykorzystaniu znanego z produkcji gier komputerowych silnika Unreal Engine. Umożliwia modelowanie wirtualnego świata w real time. Wykorzystujemy bieżące odczyty poziomu pyłów zawieszonych i przekładamy je na generowany w czasie rzeczywistym dym towarzyszący animacji. Im jakość powietrza jest gorsza, tym dym staje się gęstszy. Dzięki temu zabiegowi udało się nam zwizualizować niewidzialne dla ludzkiego oka zagrożenie  – czytamy na stronie Screen Network, firmy odpowiedzialnej za stworzenie animacji.

Każdy ma swoje granice smogu, nawet smok

Dzięki zlokalizowaniu kampanii w centrum Warszawy, ostrzeżenie o smogu może dotrzeć do tysiąca osób – przechodzących lub przejeżdżających obok. Pomimo tego, że o smogu mówi się dużo, to wciąż niewiele się w kwestii walki z zanieczyszczeniem zmienia. Ta kampania ma na celu uświadomienie nam wszystkim, że smog to nie wymyślona postać, jak jest w przypadku smoka. To realny problem, który odbija się na naszym zdrowiu.

To akcja nastawiona na podnoszenie świadomości o tym, jak często jesteśmy narażeni na działanie smogu, choć często nie jesteśmy nawet tego świadomi. Zależało nam, żeby rozwiązanie było nie tylko efektowne, ale również użyteczne dla osób przebywających w przestrzeni miejskiej – mówi Damian Rezner z Screen Network.

Nowoczesna technologia

Kampania opiera się na wykorzystaniu jednego z najszybciej rozwijających się mediów – Digital Out of Home. Dzięki stałemu połączeniu ekranów z zasobami sieci, pobierane i generowane w czasie rzeczywistym dane wpływają na bieżąco na wyświetlane treści. Treść może być uzależniona od konkretnych parametrów, np. temperatury, opadów czy tak jak w przypadku tej akcji – jakości powietrza. Jak widać, ekrany służą nie tylko prezentacji spersonalizowanych komunikatów reklamowych, ale są także nośnikiem znaczących informacji. 

Animacja zmienia się w zależności od zanieczyszczenia powietrza, źródło: screennetwork

Przeczytaj też o innym projekcie zwracającym uwagę na zanieczyszczenie powietrza – Antysmogowy mural.

Źródło: screennetwork.pl, informacja prasowa

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.