Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

SOLARKIOSK wkracza na afrykańskie bezdroża

SOLARKIOSK wkracza na afrykańskie bezdroża

Afryka, kojarzona z ubóstwem i nieprzerwanymi konfliktami zbrojnymi, od pokoleń cierpi z powodu deficytu energii. Po zmroku tamtejsze wsie i miasteczka toną w ciemnościach i dopiero nad ranem pojawiają się na horyzoncie. Słońce do niedawna było przekleństwem kontynentu afrykańskiego. Jednak ten pogląd powoli się dezaktualizuje za sprawą coraz powszechniejszych urządzeń i instalacji fotowoltaicznych.

Niemiecka firma SOLARKIOSK wspiera nowe trendy oraz wzmacnia społeczności lokalne, instalując w Afryce innowacyjne obiekty zwane E-HUBBami, które zasilane są energią słoneczną, a ich obsługiwanie powierza się tamtejszym mieszkańcom.

Na pozór E-HUBB przypomina kontener, jednak w rzeczywistości ma zdecydowanie więcej funkcji. Dzięki energii wytwarzanej przez panele słoneczne pojedynczy E-HUBB może naładować telefon czy komputer, służyć jako punkt dostępowy wi-fi, a także zasilić lodówkę, drukarkę, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne. Oferuje również przestrzeń magazynową, produkty solarne i konsumpcyjne produkty zrównoważone.

„Firma SOLARKIOSK ciągle pracuje nad projektem E-HUBBa, aby zwiększyć jego efektywność pod względem utrzymania, wdrożenia i transportu” – powiedziała Marija Makejeva, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w SOLARKIOSK. „Z biegiem czasu konstrukcja ewoluowała w trzy różne modele E-HUBBa, z aluminium do konstrukcji stalowej, co jest bardziej opłacalne” – dodała.

E-HUBBy udowodniły swoją wszechstronność, zaspokajając potrzeby różnych społeczności. Znakomicie sprawdzają się np. w obozie dla uchodźców Zaatari w Jordanii, dlatego planowane jest postawienie kolejnych obiektów w Nigerii.

E-HUBBy nie tylko posiadają funkcje handlowe oraz wyraźnie wpływają na wytwarzanie energii, ale także pozytywnie oddziałują na młodsze pokolenia, które pewnego dnia odziedziczą znacząco zmienione wsie i miasteczka.

„Każdy E-HUBB jest przystosowany do potrzeb społeczności lokalnej i obsługiwany przez jej członków, przy czym dziewięćdziesiąt procent z nich to kobiety. SOLARKIOSK widzi dużą szansę na umacnianie pozycji kobiet w tworzeniu miejsc pracy w sieci E-HUBB” – powiedziała Makejeva.

Za swój sukces w wspieraniu rozwoju afrykańskiej społeczności SOLARKIOSK został nominowany do konkursu Buckminster Fuller Challenge. „Został on ustanowiony, aby zwrócić uwagę na całościowe podejście do rozwiązywania niektórych złożonych problemów, przed którymi stoi świat” – powiedziała organizatorka Elizabeth Thompson.

Zwycięzca otrzyma sto tysięcy dolarów, a także zostanie włączony do programu Catalyst Challenge, który oferuje wsparcie w rozszerzaniu kolejnych projektów.

„Program prezentuje bardzo wysoki poziom, dlatego projekty wybrane do półfinału i finału muszą być wyjątkowe” – powiedziała Thompson.

Bez względu na wynik konkursu niemiecki E-HUBB ma szansę stać się centrum towarzyskim, miejscem spotkań, gdzie ludzie mogą dzielić się opowieściami, budować silne relacje i znaleźć inspirację dla lepszej przyszłości.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.