Wiadomości OZE Spółki energetyczne wstrzymują bezpośrednią obsługę klienta. Co z wymianą liczników dwukierunkowych? Mamy odpowiedzi PGE, Enei i Tauronu 19 marca 2020 Wiadomości OZE Spółki energetyczne wstrzymują bezpośrednią obsługę klienta. Co z wymianą liczników dwukierunkowych? Mamy odpowiedzi PGE, Enei i Tauronu 19 marca 2020 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Po komunikacie od Energa – Operator SA o wstrzymaniu prac związanych z parametryzacją i wymianą liczników na dwukierunkowe, zwróciliśmy się z pytaniem o status przyłączania mikroinstalacji fotowoltaicznych do pozostałych dystrybutorów energetycznych w Polsce: Enei – Operator, PGE Dystrybucji i Tauronu Dystrybucji. Póki co firmy nie wstrzymują realizacji zgłoszeń. Zagrożenie epidemiczne związane z koronawirusem wprowadziło niepewność w wielu branżach. Firmy chcą zadbać o swoich klientów oraz pracowników, dlatego m.in. decydują się na telefoniczną lub elektroniczną formę obsługi. Pozostaje jednak pytanie, co z bieżącą obsługą zgłoszeń i prac w terenie. Spis treści InnogyPGE DystrybucjaEnea – Operator Tauron DystrybucjaEnerga Operator SA Innogy Innogy nie wstrzymuje wymian liczników, ale ogranicza zakres prac wewnątrz lokalu klienta. Poniżej oficjalna informacja z biura prasowego firmy. PGE Dystrybucja Oficjalny komunikat na temat statusu przyłączeń mikroinstalacji fotowoltaicznych do sieci przekazał nam rzecznik prasowy PGE Dystrybucja, Adam Rafalski: “Do końca roku 2019 PGE Dystrybucja S.A. przyłączyła do sieci dystrybucyjnej ponad 57 tys. mikroinstalacji. W roku 2020 wpłynęło do Spółki około 13 tys. wniosków ze zgłoszeniem przyłączenia mikroinstalacji, z czego dotychczas (wg stanu na 18.03.2020 r.) ponad 8 tys. podmiotów zostało przyłączonych i wyposażonych w dwukierunkowe urządzenia pomiarowe. Pozostałe wnioski obsługiwane są sukcesywnie z uwzględnieniem kolejności ich zgłoszeń. Wydłużony czas realizacji zgłoszeń wynika z aktualnej sytuacji spowodowanej panującą w Polsce epidemią koronawirusa.Ze względów bezpieczeństwa naszych odbiorców a także pracowników PGE Dystrybucja wprowadzone zostały specjalne procedury, regulujące zasady montażu liczników w lokalach Odbiorców.Jednocześnie od kilku miesięcy mamy do czynienia z trudną sytuacja na rynku produkcji i dostaw urządzeń pomiarowych. Z powodów związanych z ograniczoną dostępnością liczników dwukierunkowych na polski rynek, część z w/w zgłoszeń zostanie zrealizowana z pewnym opóźnieniem.„Dokładamy przy tym wszelkich starań, aby dostosowanie układu pomiarowego realizowane było w ciągu 30 dni od przyjęcia zgłoszenia przyłączenia mikroinstalacji.” Enea – Operator Rzecznika prasowa spółki Enea – Operator, Danuta Tabaka odpowiedziała, że wszelkie prace związane z przyłączeniem mikroinstalacji fotowoltaicznych odbywają się zgodnie z normalnym trybem i nie są wstrzymywane. Tauron Dystrybucja Z infolinii Tauron Dystrybucja dowiedzieliśmy się, że wymiany liczników na dwukierunkowe nie są wstrzymywane. AKTUALIZACJA Z 20.03. TAURON Dystrybucja informuje, że pracownicy spółki oraz działających na jej zlecenie firm zewnętrznych, dokonują obecnie odczytów liczników oraz innego rodzaju prac przy układach pomiarowo-rozliczeniowych, tylko w sytuacji, gdy licznik znajduje się w miejscu ogólnie dostępnym, a jego obsługa nie wymaga wejścia do lokalu mieszkalnego. Ewa Groń, rzecznik prasowy Tauron Dystrybucja, w odpowiedzi na nasze pytania również poinformowała nas o tym, że firma nie wstrzymała wymiany liczników na dwukierunkowe. „W TAURON Dystrybucja wymiany liczników na dwukierunkowe nie zostały wstrzymane i jeśli licznik znajduje się w miejscu ogólnodostępnym, wymiany odbywają się zgodnie z terminami zgłoszeń gotowości instalacji przez klientów. W przypadku liczników w mieszkaniach lub lokalach, część klientów zwraca się do nas o przesunięcie terminu wymiany licznika. Wymiany odbywają się tam, gdzie klienci wyrazili zgodę na wejście do ich mieszkań lub lokali i przeprowadzenie prac oraz gdy klientowi zależy na szybkim terminie realizacji. Wszystkie prace prowadzone są z zachowaniem podwyższonych zasad bezpieczeństwa osobistego pracowników i klientów.„ Energa Operator SA Przypominamy komunikat Energi: Dodatkowo Energa-Operator ogranicza zakres prac monterów realizujących w terenie czynności, które wymagają bezpośredniego kontaktu lub wizyty w siedzibie Klienta. Nie będą wykonywane takie czynności jak: przyłączenie mikroinstalacjiparametryzacja liczników związana ze zmianą grup taryfowychwymiana zabezpieczeń przedlicznikowych wynikająca ze wzrostu mocy przyłączeniowej/zamówionejsprawdzenie/badanie liczników energii elektrycznejwymiana legalizacyjna licznikówmontaż plombodczyty reklamacyjnedemontaż licznika na zlecenie klienta Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.