Elektromobilność Sprzedaż samochodów hybrydowych i elektrycznych wzrosła w Chinach o 53% 30 kwietnia 2018 Elektromobilność Sprzedaż samochodów hybrydowych i elektrycznych wzrosła w Chinach o 53% 30 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Według danych The China Automobile Manufacturers Association (CAAM), w 2017 roku liczba samochodów hybrydowych i elektrycznych sprzedanych w Państwie Środka wzrosła o 53% w porównaniu z 2016 r. Na tym nie koniec. Pokaz motoryzacyjny Auto China 2018 wskazuje, że Chiny mają duże ambicje, aby stać się światowym liderem w branży elektromobilności. W 2017 r. w Chinach sprzedano 777 tys. pojazdów opartych na „nowych źródłach energii”. W taki sposób określa się tam samochody elektryczne, hybrydowe oraz wodorowe. Klienci zakupili 676 tys. pojazdów elektrycznych oraz 101 tys. ekologicznych samochodów innych niż elektryczne. Jak podkreśla chińskie stowarzyszenie, 777 tys. pojazdów to obecnie połowa światowego rynku transportu elektrycznego. 60% sprzedanych pojazdów kosztowało w granicach od 8 do10 tysięcy dolarów. W pierwszym kwartale 2018 r. sprzedano 143 tys. samochodów elektrycznych i benzynowo-elektrycznych hybryd. W porównaniu do analogicznego okresu z 2017 r. jest to prawie 154-procentowy wzrost. Warto zauważyć, że 2017 r. na amerykańskim rynku, drugim co do wielkości na świecie, sprzedano w ciągu roku mniej niż 200 tys. samochodów elektrycznych. Według badań J.D. Power 29% chińskich konsumentów jest gotowych na zakup pojazdu hybrydowego, natomiast 16% deklaruje w przyszłości zmianę auta na samochód elektryczny. Chińczycy szacują, że do końca 2018 r. liczba sprzedanych samochodów opartych na nowych źródłach energii przekroczy 1 milion, a do 2020 roku wyniesie nawet 2 miliony. Przewidują oni także, że w 2025 r. udział sprzedaży pojazdów elektrycznych, hybrydowych i wodorowych w Chinach wyniesie 20%. Według globalnych producentów w tym roku światowy udział sprzedaży elektryków obejmie 35% rynku motoryzacyjnego, z czego 50% będzie stanowił rynek chiński. Rządząca obecnie Partia Komunistyczna przekształciła Chiny w największy na świecie rynek elektryki z miliardami dolarów dotacji dla producentów i kupujących. Teraz Pekin likwiduje to wsparcie i przenosi obciążenia finansowe na producentów samochodów dzięki kwotom sprzedaży, które zachęcają do opracowania modeli odpowiadającym kierowcom Państwa Środka. Przywódcy komunistyczni postrzegają samochody elektryczne jako sposób na oczyszczenie zakorkowanych miast i kluczowy składnik planu przekształcenia Chin w globalnego konkurenta w dziedzinach technologicznych: od robotyki aż po energetykę solarną i biotechnologię. Źródło: Elektrovesti, The Globe and Mail Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.