Wiadomości OZE Sprzedaż samochodów na Ukrainie w 2017 roku wzrosła dwukrotnie 10 stycznia 2018 Wiadomości OZE Sprzedaż samochodów na Ukrainie w 2017 roku wzrosła dwukrotnie 10 stycznia 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Ukraińskie stowarzyszenie UkrAutoProm poinformowało w swoim raporcie, że w samym 2017 roku łączna sprzedaż samochodów elektrycznych na terytorium państwa ukraińskiego wzrosła 2,3 raza w porównaniu do 2016 roku. Na powyższy wzrost znaczący wpływ miał zwiększony import elektrycznych samochodów używanych. Jak wskazuje w raporcie ukraińskie stowarzyszenie samochodowe, najpopularniejszym modelem pojazdu u naszego wschodniego sąsiada pozostaje Nissan Leaf, który w 2017 roku został zakupiony przez 2219 kierowców (2,5-krotny wzrost). Ukraińcy chwalą design, dłuższą jazdę na jednym ładowaniu oraz więcej narzędzi multimedialnych. Trzeba zauważyć, że nissany są nabywane z drugiej ręki. Według koordynatora PR spółki Nissan Motor Ukraine Vladimira Ivanova „nowa ustawa powinna przyśpieszyć decyzję o dostawie nowej generacji samochodu elektrycznego Nissan Leaf na Ukrainę”. Przedstawiciel Nissana miał tu na myśli m.in. zniesienie podatków nakładanych na importowane samochody. Na drugim miejscu rankingu ukraińskich konsumentów jest BMW i3. W 2016 roku bawarski model był na piątym miejscu. Sprzedaż aut elektrycznych niemieckiej marki wzrosła praktycznie trzykrotnie. Siedemdziesięciu trzech kierowców zakupiło Teslę Model S, pięćdziesięciu dziewięciu wybrało Forda Focusa Electric. Na Fiata 500 E zdecydowało się trzydzieści dziewięć osób. Według danych AUTO-Consulting flota samochodów elektrycznych na Ukrainie przekroczyła cztery tysiące pojazdów. Wraz z 1 stycznia 2018 roku import samochodów elektrycznych na Ukrainie został zwolniony z podatków, tj. VAT-u i akcyzy. Ponadto usługi taksówkarskie z wykorzystaniem pojazdów elektrycznych są także zwolnione z podatku VAT (leasing, wynajem, taxi). Według ekspertów ceny pojazdów elektrycznych przy takim stanie rozwoju elektromobilności obniżą się o 17–20 procent. Na początku 2017 roku ukraiński resort infrastruktury poinformował, że rozważa wariant własnej produkcji samochodów elektrycznych na Ukrainie. Potencjalnymi inwestorami są Hyundai, Toyota, Suzuki, Nissan oraz Fiat. Polecamy także: Ukraińcy stworzyli własny rower elektryczny. Źródła: Interfax, Ukrautoprom Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.