Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Stacja szybkiego ładowania EVgo zasilana przez zużyte baterie BMW i3

EVgo

Stacja szybkiego ładowania EVgo zasilana przez zużyte baterie BMW i3

Zużyte akumulatory pojazdów elektrycznych coraz częściej stają się częścią stacjonarnych projektów magazynowania energii.  Po takie rozwiązanie sięga m.inEVgo (Electric Vehicle (EV) Charging Stations) – największa amerykańska sieć szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych, tworząc nową stację ładowania zasilaną akumulatorami BMW i3.  

Firma przeprowadziła pilotażowy program na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego z użyciem starych akumulatorów, z których powstał system stacji szybkiego ładowania EVgo w mieście Union City. Austin Brown, dyrektor wykonawczy UC Davis Policy Institute for Energy, Environment and the Economy, podkreśla, że projekt wpływa pozytywnie na stabilizację sieci elektrycznej oraz pokazuje, że z korzyścią dla środowiska można ponownie wykorzystać akumulatory.  

EVgo w ramach programu połączyło ze sobą dwa zużyte akumulatory 22 kWh BMW i3, co dało system magazynowania energii o mocy 30 kW / 40 kWh. Jego pracę reguluje falownik o mocy 30 kW. Magazyn współpracuje z szybkimi ładowarkami i uruchamia się w momencie wzrostu zapotrzebowania na energię, dzięki czemu zmniejsza obciążenie sieci.  

Cathy Zoi, dyrektor generalny EVGO, skomentowała nową stację: „EVGO przyspiesza wprowadzanie innowacji magazynowania energii, ponieważ dostarczamy rozwiązania dla naszych klientów, które są dobre dla środowiska i ekonomii szybkiego ładowania. Nasza stacja Union City to tylko początek pracy EVgo, integrującej zaawansowane magazynowanie energii z naszą szybko rozwijającą się siecią szybkiego ładowania w USA”.  

Magazyn energii od EVgo to najnowszy z przykładów wykorzystania starych akumulatorów samochodowych do projektów stacjonarnych. Niedawno Mercedes-Benz przekształciło elektrownię węglową w system magazynowania również z użyciem baterii aut elektrycznych. Podobne działania podejmuje BMW, współpracując z brytyjską siecią National Grid, oraz Nissan tworząc latarnie zasilane przez zużyte akumulatory i energię słoneczną.  

Źródło: Electrek

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.