Elektromobilność Stacje ładowania aut elektrycznych Tauron. Gdzie powstaną setki nowych punktów? 22 maja 2022 Elektromobilność Stacje ładowania aut elektrycznych Tauron. Gdzie powstaną setki nowych punktów? 22 maja 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Stacje ładowania aut elektrycznych od Taurona rosną jak grzyby po deszczu. Już ponad 70 ogólnodostępnych stacji ładowania budowanych przez Tauron Dystrybucja jest przyłączonych do sieci. Obecnie firma buduje przyłącza dla kolejnych 200 obiektów. Gdzie najlepiej będzie poruszać się autem elektrycznym? Spis treści Stacje ładowania aut elektrycznych od TauronaKiedy nowe stacje ładowania?Warunki do rozbudowy stacjiStacje ładowania w Polsce Stacje ładowania aut elektrycznych od Taurona Nowe stacje ładowania aut elektrycznych to efekt umowy zawartej w kwietniu przez Tauron Dystrybucja. Prace trwają w 10 gminach, głównie na Śląsku. Łącznie do oddziałów w Częstochowie, Gliwicach, Tarnowie oraz Bielsku Białej dostarczonych zostanie 230 takich urządzeń. Montaż stacji ładowania Tauron, źródło: mat. prasowe To stacje ładowania o mocy 2 x 22 kW, wykonane z w pełni ekologicznych obudów aluminiowych z elementami szkła hartowanego, przeznaczone do pełnego recyklingu po zakończeniu okresu eksploatacji. Kiedy nowe stacje ładowania? Stacje będą dostarczane sukcesywnie do końca III kwartału bieżącego roku. Inwestycje Taurona wynikają z ustawowego obowiązku dotyczącego budowy ogólnodostępnych stacji ładowania przez operatorów systemu dystrybucyjnego w lokalizacjach uzgodnionych z gminami. Stacje ładowania w całości są opracowane i produkowane przez polską firmę PRE Edward Biel. – Kierowcy korzystający z samochodów elektrycznych, jak i Ci, którzy dopiero rozważają taką decyzję oczekują, że czas podróży elektrykiem będzie zbliżony do czasu przejazdu samochodu napędzanego konwencjonalnym paliwem. Spełnienie tego oczekiwania wymaga nie tylko przyspieszenia budowy nowych punktów ładowania, ale też intensyfikacji prac nad modernizacją i rozbudową sieci dla zapewnienia mocy przyłączeniowej w kolejnych lokalizacjach.Plany te wymagają budowy nowej sieci dystrybucyjnej dla szybkich ładowarek, lokalizowanych wzdłuż ciągów komunikacyjnych – mówi Artur Warzocha, wiceprezes Tauron Polska Energia. Warunki do rozbudowy stacji W Polsce funkcjonują już rozwiązania, które w sposób systemowy wspierają powstawanie stacji, a tym samym rozwój elektromobilności. Są to: pierwszeństwo przyłączenia,preferencyjna stawka opłaty za przyłączenie,specjalne stawki za świadczone usługi dystrybucji. – Z punktu widzenia operatora systemu dużym wsparciem w przyspieszeniu procesu byłyby dodatkowe rozwiązania prawne, umożliwiające OSD skrócenie formalności związanych z pozyskaniem prawa do posadowienia urządzeń na nieruchomościach. Przy dzisiejszych uregulowaniach prawnych proces ten zajmuje największą część czasu realizacji budowy sieci – mówi Robert Zasina, prezes Tauron Dystrybucja. Samo przyłączenie elektroenergetycznej stacji ładowania pojazdów elektrycznych (w przypadku ich budowania przez inne niż OSD podmioty) do sieci odbywa się na ogólnych zasadach, takich jakie dotyczą wszystkich przyłączanych obiektów. Klient składa więc wniosek i otrzymuje od spółki warunki techniczne. Na podstawie dokumentacji zawiera następnie umowę o przyłączenie. Stacje ładowania w Polsce Tauron Dystrybucja na podstawie przepisów został zobowiązany do wybudowania łącznie 344 ogólnodostępnych stacji ładowania z 768 punktami ładowania w 12 gminach. Tylko w 3 gminach na terenie obsługiwanym przez Tauron prezydenci miast wskazali, że minimalna ilość punktów ładowania określona w ustawie zostanie osiągnięta w wymaganym czasie. Były to Kraków, Katowice i Wrocław. Na ich terenie nie było więc konieczności budowy kolejnych ładowarek. W Polsce coraz częściej zauważyć możemy stacje ładowania elektrycznych. Ich liczba rośnie w naszym kraju lawinowo: Stacje szybkiego ładowania aut elektrycznych na BP źródło i zdj. główne – media.tauron.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.