Wiadomości OZE Starbucks rezygnuje z jednorazowych, plastikowych słomek do napojów 23 lipca 2018 Wiadomości OZE Starbucks rezygnuje z jednorazowych, plastikowych słomek do napojów 23 lipca 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Sieć kawiarni Starbucks ogłosiła, że w ramach dbania o środowisko naturalne chce zrezygnować z jednorazowych plastikowych słomek. Firma planuje, że do 2020 roku wycofa w ogóle plastikowe słomki z wszystkich swoich 28 tysięcy punktów. Mają one być zastąpione kompostowalnymi słomkami z materiałów naturalnych lub specjalnymi zamknięciami do kubków z dziubkiem, który ułatwia picie. Zanieczyszczenie plastikiem pochodzącym z jednorazowych produktów to jeden z ważniejszych problemów ostatnich lat. Program Środowiskowy ONZ szacuje, że rocznie do oceanów trafia około osiem milionów ton takich odpadów, co niszczy cały ekosystem mórz i oceanów. Aby zredukować ilość plastikowych śmieci, słomki zostaną: albo zastąpione specjalnymi wieczkami, które wykonane są z plastiku nadającego się do ponownego przetworzenia, albo wykonane z biodegradowalnych materiałów. Nowe pokrywki do napojów zostały już przetestowane w 8000 punktów w Ameryce Północnej i szeregu w krajach azjatyckich. Pierwszy w pełni na nowe elementy przejdzie punkt Starbucksa w Seattle – pojawią się one w II połowie 2018 roku. Dalej przejście realizowane będzie w USA i Europie. Firma planuje zakończyć rewolucję w ciągu dwóch najbliższych lat. „Dla naszych partnerów i klientów to istotny krok milowy, jaki osiągamy na drodze do bardziej zrównoważonych kawiarni”, mówi Kevin Johnson, dyrektor i CEO Starbucksa. Działania kawiarni to nie tylko recyklingowane wieczka i papierowe słomki. W 950 sklepach w Wielkiej Brytanii firma zaczęła pobierać dopłaty za wykorzystanie jednorazowych kubeczków – w ten sposób zachęca się do przyjścia z własnym kubkiem. Jeśli jednak musimy skorzystać z jednorazowego, to firma planuje do 2022 roku produkować je w co najmniej 20% z papieru z odzysku. Niezależnie od tego Starbucks inwestuje w etyczne pozyskiwanie kawy i dba o lokalne społeczności jej producentów. Już 99% pitej w tej sieci kawy pochodzi z etycznych plantacji. Jednakże jak wskazują badania rządowych analityków, ten sektor usług ma jeszcze wiele przed sobą. Jak oszacował parlament brytyjski, rocznie na wysypiskach ląduje 2,5 miliarda kubków po kawie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.