Wiadomości OZE Starbucks zainwestuje 10 milionów dolarów w opracowanie kubka przyjaznego środowisku 06 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Starbucks zainwestuje 10 milionów dolarów w opracowanie kubka przyjaznego środowisku 06 kwietnia 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Starbucks to największa na świecie sieć kawiarni z prawie sześćdziesięcioletnią tradycją. Z racji swojej popularności, co roku jej kawiarnie odwiedzają licznie klienci, tylko po to, by napić się kawy w charakterystycznym kubku z zielonym logo. Jak podaje sama firma, co roku wykorzystuje ona ok. 6 miliardów kubków. Dlatego zdecydowała się na podjęcie działań, które mógłby pomóc ograniczyć negatywny wpływ użytkowanych przez nią opakowań jednorazowego użytku na środowisko naturalne. Aż 10 milionów dolarów przeznaczy na opracowanie nowego, bardziej ekologicznego kubka. W tym celu Starbucks nawiązał współpracę z firmą Closed Loop Partners, która pomoże w organizacji pro-ekologicznego konkursu Next Gen Cup Challenge. Podczas niego zostaną nagrodzone najlepsze przyjazne środowisku projekty ekologicznego kubka, który zastąpiłby ten użytkowany obecnie. Według założeń kubek powinien nadawać się do recyklingu i kompostowania. Pula nagród w konkursie będzie wynosić 10 milionów dolarów, co z pewnością będzie dodatkową motywacją dla jego uczestników. Amerykańska sieć chce wspierać innowacyjne pomysły, ponieważ ma świadomość, że ich wdrożenie mogłoby przynieść obustronne korzyści, zarówno dla przyrody jak i wizerunku firmy. „Nikt nie jest zadowolony z postępów poczynionych przez branżę do tej pory. To nie idzie do przodu tak szybko, jak powinno. Dlatego dzisiaj ogłaszamy skok w przód, by jako branża dostarczyć w pełni nadający się do przetworzenia i kompostowania kubek, z założeniem, że stanie się to za trzy lata”, powiedziała wicedyrektor Starbucksa, Colleen Chapman. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.