Energia wiatrowa Statoil ogłosił zwycięzców konkursu na innowacje dla morskich elektrowni wiatrowych 16 czerwca 2017 Energia wiatrowa Statoil ogłosił zwycięzców konkursu na innowacje dla morskich elektrowni wiatrowych 16 czerwca 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Statoil ogłosił wyniki konkursu na innowacje w zakresie konserwacji instalacji wiatrowych off-shore. Spośród 48 nadesłanych zgłoszeń firma wyłoniła trójkę zwycięzców: Lagerwey, Ampelmann oraz Axtech – każda z tych firm otrzyma w nagrodę 100 tysięcy koron norweskich (około 10,5 tysiąca dolarów) za swój pomysł. Rozpoczynają się także rozmowy pomiędzy firmami a Statoilem, dotyczące realizacji tych propozycji. Lagerwey jest deweloperem lądowych farm morskich. Firma ta zaproponowała specjalny dźwig, wspinający się po konstrukcji wieży wiatraka. Dzięki temu nie jest potrzebne dodatkowe wsparcie, czy specjalny statek do montażu elementów gondoli czy łopat wiatraka na morzu. Ampelmann zaproponował sześcionożnego robota, który jest w stanie wspinać się po stabilizowanym pomoście na wiatrak, a następnie – wykorzystując niewielki dźwig – pomagać w transporcie elementów instalacji. Z kolei Axtech zaproponował specjalny statek-katamaran, nazwany Wind Worker. Wyposażony jest on w systemy aktywnej stabilizacji, a jego teleskopowe ramie służące do prowadzenia prac na wiatraku posiada dodatkowe systemy stabilizujące. Dzięki tym systemom kompensacji prace można prowadzić nawet gdy morze jest wzburzone. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.