Wiadomości OZE Stres za kierownicą przejdzie do historii? 01 czerwca 2018 Wiadomości OZE Stres za kierownicą przejdzie do historii? 01 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Według najnowszych wyników badań, przeprowadzonych na Uniwersytecie w Yorku, pojazdy elektryczne wywołują zdecydowanie niższy poziom stresu u kierowców niż pojazdy napędzane silnikami diesla. Badanie przeprowadzone za pomocą urządzeń do monitorowania fal mózgowych przeprowadził dr Duncan Williams na zlecenie firmy LEVC, która produkuje taksówki elektryczne poruszające się po Londynie. Według tego badacza cichsze warunki poruszania się po drodze przynoszą znaczące korzyści dla zdrowia psychicznego. Badanie polegało na umieszczeniu elektroencefalogramu na głowach czterech kierowców taksówek, którzy na co dzień pracują w centrum Londynu. Wszyscy podczas testów mieli okazję prowadzić samochody z silnikiem diesla oraz z napędem elektrycznym. Wyniki badań nie budzą żadnych wątpliwości. Kierowcy samochodu elektrycznego są bardziej skupieni i zrelaksowani podczas jazdy niż w samochodzie spalinowym. Najbardziej było to zauważalne podczas postoju na skrzyżowaniach. Również akcja serca była mniej zmienna w taksówce elektrycznej niż tej napędzanej silnikiem wysokoprężnym. Dr Williams, komentując wyniki badań, powiedział: „Badanie to okazało się niezwykle interesujące. Wszyscy kierowcy byli spokojniejsi, mniej zestresowani i bardziej zadowoleni w czasie jazdy elektrycznym samochodem niż w spalinowym odpowiedniku” i dodał, że: „Badania sugerują, że spokojniejsze środowisko jazdy pozwoliło taksówkarzom być w bardziej skoncentrowanym. Innymi słowy, usuwając głośny huk silników wysokoprężnych, być może uda im się jechać bardziej skupionym i spokojniejszym, co może się przekładać również na mniejszą liczbę wypadków.” Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Yorku zapewne powinny zostać podjęte ponownie przez inne placówki naukowe na świecie. Jeżeli wyniki zostaną potwierdzone, będzie to doskonała wiadomość nie tylko dla użytkowników i sympatyków samochodów elektrycznych, ale również dla pieszych. To właśnie oni są niejednokrotnie najbardziej poszkodowani w zetknięciu z nieuwagą i roztargnieniem kierowców. Źródło: electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.