Wiadomości OZE Supermarkety już niebawem staną się magazynami energii 27 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Supermarkety już niebawem staną się magazynami energii 27 kwietnia 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Zmieniający się system energetyczny, który stopniowo odchodzi od paliw kopalnych na rzecz odnawialnych źródeł energii, staje się wyzwaniem dla współczesnego budownictwa. Jednym z nich jest konstruowanie inteligentnych budynków zdolnych do magazynowania energii. Zdaniem ekspertów taką właśnie rolę będą w przyszłości pełniły supermarkety, wpisując się tym samym w strategię smart city. Supermarket pełniący równocześnie funkcję magazynu energii będzie wyposażony w takie urządzenia, jak np. panele fotowoltaiczne zapewniające dopływ energii elektrycznej, stacje ładowania samochodów elektrycznych lub nawet systemy, których celem będzie odprowadzanie nadmiaru ciepła do najbliższej sieci ciepłowniczej. „Większość sieci supermarketów jest bardzo zainteresowana podnoszeniem efektywności energetycznej. W ostatnich latach odnotowały one dużą presję na zwiększanie marż, więc takie rozwiązania dają im szansę na podnoszenie rentowności sklepów. A jednocześnie mogą zrobić coś dobrego dla świata. To z kolei jest ważne dla ich klientów, więc w swoich kampaniach marketingowych mogą się pochwalić również swoją działalnością ekologiczną” – podkreśla cytowany przez portalu ebiomasa.pl Kjell H. Strøm, specjalista z firmy Danfoss zajmującej się rozwiązaniami dla ogrzewnictwa, klimatyzacji i chłodnictwa. Zrównoważony rozwój oraz zwiększająca się efektywność energetyczna wpływają pozytywnie na środowisko naturalne, ale także ocieplają wizerunek marki oraz umożliwiają jej zaoszczędzenie pieniędzy. „Efektywność energetyczna jest dziś w budownictwie bardzo ważna. Ciekawe jest to, że budownictwo zostało całkowicie przedefiniowane poprzez nowe technologie, w szczególności cyfryzację, internet rzeczy, możliwość zmierzenia wielu czynników i odpowiednie zareagowanie na nie. Budowanie zaczęło przypominać systemy kontrolowane w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możemy odpowiadać na pewne kluczowe wyzwania, takie jak zrównoważony rozwój i efektywność energetyczna” – zauważył prof. Carlo Ratti, architekt i wykładowca na Massachusetts Institute of Technology, w wypowiedzi zamieszczonej na portalu ebiomasa.pl. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.