Eko styl życia Świadomość ekologiczna Europejczyków. Na jakie jedzenie mamy pieniądze? 03 sierpnia 2021 Eko styl życia Świadomość ekologiczna Europejczyków. Na jakie jedzenie mamy pieniądze? 03 sierpnia 2021 Przeczytaj także Eko styl życia 5 odmian grzybów, o których nie miałeś pojęcia Jesień nadchodzi wielkimi krokami i aż się prosi o wybranie się na leśny spacer połączony z grzybobraniem. Przy odrobinie szczęścia może nie tylko nazbieramy koszyk pełen prawdziwków, ale i uda nam się dostrzec niecodzienne odmiany grzybów. Przyjrzyjmy się najciekawszym okazom. Artykuł sponsorowany Eko styl życia Dyskusja o zmianach klimatu w social mediach – wyniki raportu Posty, komentarze i reakcje 330 milionów osób użytkujących media społecznościowe z całego świata wskazują, że coraz bardziej boimy się o… Ekologia, choć skupia się na wielu zjawiskach środowiskowych, to w dużej mierze dotyczy życiodajnej kwestii żywienia. Nie tylko młode pokolenia chcą, aby ich jedzenie było produkowane bez negatywnego wpływu na środowisko. Wielu konsumentów dostrzegło potencjał zrównoważonego oraz roślinnego pożywienia i wprowadzili je do swojego menu. Mamy pieniądze na jedzenie lepszej jakości Świadomość ekologiczna wzrasta, a konsumenci nie chcą oszczędzać na zdrowym i dobrej jakości jedzeniu. Międzynarodowa firma Bain & Company potwierdza, że klienci mogą zaakceptować wzrost ceny o około 5-10% w zamian za zakup ekologicznego i pozytywnego dla środowiska jedzenia. Badania przeprowadzone przez Bain & Company dowiodły, że to młodzi konsumenci biorą odpowiedzialność za swoje wybory zakupowe. ¾ wszystkich klientów zapytanych przez firmę chce kieruje się świadomością ekologiczną. Chcą, aby przedsiębiorstwa nie oddziaływały negatywnie na środowisko i zwraca na to uwagę podczas codziennych zakupów. Europa ekologiczna: agroekologia i mniej mięsa – To bardzo ważna informacja dla producentów żywności i innych dóbr konsumpcyjnych. Oznacza, że klienci są w stanie zapłacić więcej za produkty, które spełniają ich wymagania środowiskowe, choć zazwyczaj nie więcej niż 5-10% – powiedział Jakub Ronduda, Starszy Menedżer Bain & Company. Równowaga na każdym etapie Producenci zawsze starają się sprostać oczekiwaniom klientów. Dynamicznie zmieniający się rynek gastronomiczno-spożywczy bierze dziś pod uwagę nie tylko smak, jakość i pochodzenie produktów. Dużą wagę przywiązuje się do ekologicznych praktyk podczas produkcji, dostaw i pakowania produktów. Niska cena nie jest gwarancją przestrzegania zrównoważonych kroków, dlatego wolimy zapłacić więcej, aby mieć pewność, że produkty, które jemy, nie szkodzą środowisku oraz rolnikom i pracownikom. Rasizm środowiskowy – czym jest i jak go zwalczać? Uważajmy jednak na greenwashing, którego skala wzrasta równolegle do pozytywnych inicjatyw środowiskowych. Więcej o tym zjawisku przeczytasz w artykule: Skala greenwashingu w Unii jest zatrważająca. Prawie połowa deklaracji producentów okazała się fałszywa źródło: mat. prasowe, bain.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.