Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Świecący i składany rower e-cargo wykorzystuje fotoluminescencję i przewozi bagaże

Świecący i składany rower e-cargo wykorzystuje fotoluminescencję i przewozi bagaże

Fotoluminescencyjne oświetleniem całej ramy, dużo miejsca na przewożenie bagażu oraz opcja szybkiego składania. Poznaj Longtail Max – francuski rower, który zmienia nasze myślenie o e-rowerach.

Jedzie i… świeci

Liczba elektrycznych rowerów na ścieżkach i górskich szlakach rośnie z roku na rok. Elektryczny rower, skuter czy motorower dają możliwość szybkiego dotarcia do celu, ominięcia korków i jazdy bez spalin, co jest bardzo istotne w obliczu zmian klimatycznych. Twórcami e-rowerów są często przedstawiciele młodych stratupy, ale i doświadczonych firm motoryzacyjnych, jak Yamaha, Seat, czy Harley Davidson

Niewiele jest jednak e-rowerów, które posiadają tak wiele funkcji jednocześnie, jak ten rower francuskiej firmy Calendar Bikes. Zaproponowany model Longtail Max posiada rzadko spotykaną cechę, którą jest fotoluminescencja. Zjawisko jest rodzajem świecenia w ciemności (luminescencji), którą powoduje pochłanianie energii świetlnej, ultrafioletu lub podczerwieni. 

Twarz pomalowana farbą luminescencyjną, fot. unsplash

Oprócz niewątpliwej zalety, jaką jest doskonała widoczność w nocy, francuski rower ma też inne cechy. Rzadko kiedy spotyka się przewożący bagaże rower e-cargo, który może zostać złożony i schowany do dużej torby. Oczywiście rower nie jest wielkości składanej hulajnogi, ale i tak Longtail Max trafia w niszę miłośników e-cargo, bezpieczeństwa na drodze, niespotykanego designu i zeroemisyjnego napędu.

Świecący rower, fot. ebiketips.road.cc

Świecący rower waży 29,5 kg, więc można zapakować go na sklepowy wózek i przewozić w razie potrzeby. 🙂 Producent zaleca jednak złożenie roweru, odwrócenie go do góry nogami i toczenie na małych kółkach, co odciąży od dźwigania 30 kg bagażu. E-cargo może pełnić wiele funkcji: służyć do wycieczek i przewożenia pasażerów, jazdy w dalszą podróż z bagażami. Sprawdzi się jako sposób przemieszczania dla kurierów i dostawców jedzenia z lokali gastronomicznych.

Rozłożony Longtail Max jest przystosowany do przewożenia obciążenia do 200 kg. Jest wyposażony w silnik w tylnej piaście, akumulator 360 Wh, 7-biegowe przerzutki Shimano i hamulce tarczowe. Pojazd kosztuje prawie 4000 euro lub 4600 w wersji Plus, która obejmuje wygodną kanapę  z poduszkami dla dwóch pasażerów, bezpieczne oparcie, amortyzowaną sztycę i podnóżki.

źródło i fot. główna: calendar-bikes.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.