Wiadomości OZE Szwedzka gazeta: „Koniec nieekologicznych reklam” 02 października 2019 Wiadomości OZE Szwedzka gazeta: „Koniec nieekologicznych reklam” 02 października 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Szwedzki dziennik ogłosił, że nie będzie już przyjmował reklam od firm, które produkują towary z zastosowaniem paliw kopalnych. Dziennik „ETC” jest w całości poświęcony tematowi ekologii. Redaktor naczelny Andreas Gustavsson swą decyzję o odmowie publikacji reklam firm, które wytwarzają produkty z użyciem paliw kopalnych, podjął razem z zarządem wydawnictwa, działem marketingu i dziennikarzami. – To decyzja kluczowa dla wiarygodności gazety – podkreśla Gustavsson. Przyznaje jednak, że radykalna odmowa przyjmowania reklam wpłynie na finanse wydawnictwa. Mimo wszystko redakcja jest przekonana, że w dłuższej perspektywie ta strategia okaże się korzystna. Nakład dziennika to 10 tys. egzemplarzy dla ponad 200 tys. czytelników. – Jestem świadom tego, że branża medialna to trudny rynek i trudno na niej przetrwać, jeśli chodzi o kwestie finansowe. Jednakże kryzys klimatyczny wpływa na każdego z nas – mówi naczelny „ETC” i pyta: – Gdzie może zajść dziennikarstwo, jeśli jest finansowane przez siły, które czerpią zyski z blokowania działań zmierzających do reakcji na kryzys klimatyczny? W maju aktywiści z grupy „Extinction Rebellion” wystosowali list otwarty do agencji reklamowych – apelują w nim o przyłączenie się do walki o przyszłość środowiska i podjęcie działań, które wpłyną na zatrzymanie zmian klimatycznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.