Wiadomości OZE Targi CES 2019: Zaprezentowano prototyp roweru z ogniwem wodorowym 17 stycznia 2019 Wiadomości OZE Targi CES 2019: Zaprezentowano prototyp roweru z ogniwem wodorowym 17 stycznia 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? H2Bike (Hydrogen To Bike) to rower elektryczny zasilany nie przez baterie, ale przez ogniwo paliwowe, które zamienia wodór i tlen na energię elektryczną. Pojazd został zaprezentowany podczas styczniowych targów CES 2019 w Las Vegas. Zaprezentowany na największych targach elektronicznych rower jest o tyle ciekawą koncepcją, że wodór jest paliwem odnawialnym, które przy wytwarzaniu energii emituje jedynie ciepło i wodę. Rower nie jest wyposażony w trudne do recyklingu baterie i w przeciwieństwie do systemu zasilanego bateriami można go szybko zatankować (trwa to około minuty). Zasięg pojazdu wynosi około 60 mil (około 96 kilometrów). Jednym z największych wyzwań, z jakimi trzeba będzie sobie poradzić przed wdrożeniem tej koncepcji na rynek, będzie potrzeba utworzenia odpowiedniej sieci stacji tankowania wodoru. Warto wspomnieć, że wodorowe ogniwa paliwowe były kiedyś postrzegane jako obiecująca technologia dla samochodów, ale wyparły ją inne rozwiązania. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.