Elektromobilność Terzo Millennio samochodem przyszłości? 13 listopada 2017 Elektromobilność Terzo Millennio samochodem przyszłości? 13 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Futurystyczne wizje samochodów prawie zawsze wiązane są z napędem elektrycznym. Największe koncerny motoryzacyjne nie mogą pominąć w swych planach i strategii rozwoju zmieniających się trendów na globalnym rynku. Dowodem na poparcie powyższej tezy jest wizja włoskiego Lamborghini, które zademonstrowało koncepcyjny model samochodu przyszłości o nazwie Terzo Millennio. Auto będzie w pełni elektryczne i według konstruktorów zapewni wysokie osiągi i odzyskiwanie energii. Konstrukcja pojazdu, a dokładniej samych baterii, nie będzie opierała się na sprawdzonych i najczęściej używanych akumulatorach litowo-jonowych. Powód takiej decyzji jest bardzo prosty. Baterie klasyczne nie są w stanie zapewnić wystarczającego zasilania w tym samochodzie. Dlatego też włoska stajnia jest zmuszona do opracowania odpowiednich superkondensatorów. Nie tylko system zasilania zostanie przygotowany od początku. Konieczne będzie również ulepszenie nanotechnologii, w celu obniżenia masy pojazdu, oraz systemu magazynowania energii w nadwoziu. Materiał, z którego zostanie wykonana konstrukcja, opierać się będzie na włóknie węglowym, a silniki będą znajdowały się w każdym z kół, co pozwoli na większy komfort podczas projektowania nadwozia. Zachwyt fanów włoskiej marki wzbudziła koncepcja autowykrywania i usuwania uszkodzeń nadwozia. Niestety nie znamy szczegółów powyższego pomysłu, dlatego lepiej uzbroić się w cierpliwość w oczekiwaniu na debiut Terzo Millennio. Może się bowiem okazać, że futurystyczna wizja, opracowywana przy współpracy z Massachusetts Institute of Technology, wcale nie trafi do produkcji seryjnej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.