Elektromobilność Tesla rozpoczęła produkcję ogniw do Modelu 3 20 czerwca 2017 Elektromobilność Tesla rozpoczęła produkcję ogniw do Modelu 3 20 czerwca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Tesla potwierdziła rozpoczęcie produkcji ogniw litowo-jonowych, przeznaczonych do nadchodzącego Modelu 3. Start produkcji rozpoczął się w miniony weekend i jest bardzo ważnym krokiem ku masowej produkcji nowego samochodu firmy. Nowe ogniwa mają być kluczem do osiągnięcia niskiej ceny Modelu 3, którego cena ma się zaczynać od 35 000 dolarów. Dzięki temu, ma to być pierwszy samochód elektryczny dostępny dla każdego. Ogniwa o rozmiarze 21 x 70 mm, zaprojektowane przy współpracy z firmą Panasonic, produkowane są w Gigafactory #1 od stycznia 2017 roku. Do tej pory wytwarzane były jednak tylko ogniwa typu NMC (Nickel Manganese Cobalt Oxide – tlenek niklowo-manganowo-kobaltowy) i wykorzystywane tylko i wyłącznie w magazynach energii, czyli Powerwallach i Powerpackach. W akumulatorach samochodowych, Tesla używała do tej pory ogniw typu NCA (Nickel Cobalt Aluminium Oxide – tlenek niklowo-kobaltowo-aluminiowy), które mają większą gęstość energii, a przez to znacznie lepiej nadają się do zastosowań automotive, ze względu na ograniczone miejsce w konstrukcji samochodu i potrzebę zapewnienia możliwie największego zasięgu na jednym ładowaniu. Firma nie podała jednak do wiadomości, czy nowe baterie 2170 stosowane w Modelu 3 także będą typu NCA. Tesla planowała rozpoczęcie produkcji ogniw wykorzystywanych w Modelu 3 w drugim kwartale tego roku. Informację o faktycznym starcie produkcji przekazał w miniony weekend JB Straubel, który jest współzałożycielem firmy oraz pełniącym funkcję CTO. Firma przygotowuje się jednocześnie do zwiększenia zdolności produkcyjnej ogniw na potrzeby produkcji Modelu 3. Tesla zaprojektowała nowe moduły baterii do Modelu 3 oparte na ogniwach 2170. Modele S i X korzystają z ogniw 18650 i według ostatniej wypowiedzi Elona Muska, wbrew temu, co firma zapowiadała wcześniej, aktualnie nie ma planów, żeby to zmienić. Ogniwa 2170 są produkowane za pomocą sprzętu dostarczonego przez firmę Panasonic, a następnie składane w moduły i gotowe akumulatory przez Teslę. Cały proces odbywa się pod jednym dachem – w Gigafactory #1 w Nevadzie. Gotowe akumulatory są następnie transportowane do fabryki Tesli we Fremont i mają być tam integrowane z samochodami. Firma nie udostępnia szczegółowych danych technicznych o nowych ogniwach. Wiadomo jednak, że ich gęstość energii ma być ok 30% większa od ogniw 18650, a cena mniejsza o ok 35%. Według Elona Muska będą to ogniwa z największą gęstością energii na świecie, będąc jednocześnie najtańszymi. Do końca 2018 roku, Tesla chce osiągnąć zdolność produkcyjną ogniw na poziomie 50 GWh rocznie, co pozwoli na produkcję 500 000 samochodów elektrycznych oraz dużej ilości magazynów energii. Nowe ogniwa mają być także zdecydowanie bardziej trwałe, dzięki współpracy z Jeffem Dahnem – naukowcem, który pracuje nad ogniwami litowo-jonowymi praktycznie od początku ich istnienia. Rozpoczęcie wytwarzania ogniw 2170 jest jednym z kroków milowych przed rozpoczęciem masowej produkcji nowego Modelu 3. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.