Elektromobilność Tesla stworzy samochody specjalnie na rynek chiński 14 stycznia 2021 Elektromobilność Tesla stworzy samochody specjalnie na rynek chiński 14 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Tesla Inc. zamierza produkować pojazdy dopasowane do gustów chińskich konsumentów. Z tego powodu planuje otworzyć “w pełni funkcjonalne” studio w Szanghaju lub Pekinie. Amerykański producent rekrutuje także na stanowisko dyrektora ds. projektowania, który zadba o odpowiednie podłoże kulturowe. Spis treści Samochód spełniający potrzeby chińskich konsumentówChiny jednym z największych rynków TesliTesla pobija rekordy sprzedażyModel dla Chin – kompaktowy i tańszy Samochód spełniający potrzeby chińskich konsumentów Jak podaje Reuters, pracujący dla Tesli łowcy głów poszukują kandydatów “dwukulturowych” z co najmniej 20-letnim doświadczeniem. Podstawowym warunkiem jest znajomość chińskiego rynku i preferencji tutejszych konsumentów. Pozwoli to wypełnić lukę między Chinami a Stanami Zjednoczonymi. Chiny planują wprowadzić zakaz dla samochodów na gaz do 2035 roku Pracownicy studia projektowego w Szanghaju lub Pekinie zajęliby się nie tylko konceptualizacją produktu, lecz także nadaliby mu ostateczny, trójwymiarowy kształt. Dokładne dane zostałyby wówczas przekazane inżynierom Tesli, pracującym przeważnie w północnej Kalifornii. W ramach projektu, zostałyby również przeprowadzone badania marketingowe nad preferencjami chińskich konsumentów. – Tesla chce, aby jej nowy pojazd był nastawiony bardziej na Chiny. Wiele już tu zrobili, założyli duży zakład produkcyjny i sprzedali mnóstwo samochodów elektrycznych. Teraz Tesla jest gotowa, aby zapuścić tu korzenie – powiedziała Reutersowi osoba związana z Teslą, która wolała pozostać anonimowa. – Możliwe, że chiński zespół Tesli będzie nawet bardziej niezależny od kierownictwa w Stanach Zjednoczonych. Chiny jednym z największych rynków Tesli Według firmy konsultingowej LMC Automotive, Chiny są największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie, a także największym rynkiem pojazdów w pełni elektrycznych. Oczekuje się, że w tym roku sprzedaż osiągnie ok. 1,5 mln samochodów. Salon Tesli w Pekinie. Fot. Tingshu Wang Państwo Środka jest również drugim największym rynkiem Tesli, zaraz po Stanach Zjednoczonych. W zeszłym roku, chińscy klienci kupili ok. 145 tys. pojazdów amerykańskiego producenta, co stanowi mniej więcej jedną trzecią globalnego wolumenu marki. – Myślę, że czymś superfajnym byłoby stworzenie chińskiego centrum projektowo-inżynieryjnego, które zaprojektowałoby oryginalny samochód w Chinach, do sprzedaży na całym świecie. Byłoby to bardzo ekscytujące – powiedział Elon Musk podczas zeszłorocznego wydarzenia w Szanghaju. Plany Tesli dotyczące chińskiego studia projektowego nie są w pełni rozwinięte. Jak twierdzi Reuters, producent samochodów elektrycznych najprawdopodobniej poczeka na dalszy bieg relacji Chin ze Stanami Zjednoczonymi, pod rządami nowego prezydenta Joe Bidena. Tesla pobija rekordy sprzedaży Plan Elona Muska do opracowania chińskiego samochodu jest częścią szerszego dążenia Tesli do zwiększenia globalnej sprzedaży znacznie powyżej 500 tys. pojazdów rocznie. Do osiągnięcia tego poziomu w 2020 roku zabrakło jedynie 450 sztuk. Model dla Chin – kompaktowy i tańszy Specyficzny dla Chin model ma być mniej kosztowny niż dotychczasowe samochody Tesli. We wrześniu, Elon Musk wspominał o samochodzie elektrycznym za 25 tys. dolarów. Stwierdził on, że dzięki technologii tańszych baterii, być może uda się wprowadzić taki model na rynek za 3 lata. Eksperci branżowi twierdzą, że Muskowi może chodzić o pojazd kompaktowy, mniejszy niż Model 3 i porównywalny cenowo do samochodów benzynowych. Modele kompaktowe nie są popularne w Stanach Zjednoczonych, gdzie na drogach królują większe i wyższe pojazdy. Jak podaje LMC Automotive, samochody kompaktowe stanowią 10% amerykańskiego rynku motoryzacyjnego. Dla porównania, odpowiadają one za ok. 25% nowo sprzedanych samochodów w Chinach, czyli ok. 5-6 mln sztuk rocznie. Dlatego, według ekspertów branżowych, planowany model za 25 tys. dolarów, o którym mówił Musk, byłby lepiej dostosowany do rynku chińskiego. – Kompaktowy samochód Tesli dobrze przyjąłby się w Chinach, a także w pozostałych częściach Azji i Europy – skomentował Yale Zhang, dyrektor firmy konsultingowej Automotive Foresight w Szanghaju. – Mogłoby to również wpłynąć na sprzedaż takich samochodów jak Toyota Corolla i Volkswagen Golf. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.