Wiadomości OZE Testy elektrycznych autobusów w Poznaniu 02 maja 2019 Wiadomości OZE Testy elektrycznych autobusów w Poznaniu 02 maja 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany W ramach testów elektrycznych autobusów w Poznaniu na liniach 163 i 190 pojawi się model eCitaro marki Mercedes. Władze miasta jak dotąd zainwestowały już w 21 elektrycznych Solarisów, które niebawem trafią do floty komunikacji. Tym razem Poznań zamierza przetestować eCitaro Mercedesa wyposażone w baterie NMC o pojemności 243 hWh firmy AKASOL, system bezpieczeństwa ESPA, ASR i Asystent hamowania BAS oraz układ rekuperacji. Pojazd ma 82 miejsca siedzące dla pasażerów. – Dominującym trendem w dzisiejszej motoryzacji jest elektromobilność jako odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie powietrza – powiedział o inwestycji Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. – Co prawda od dawna kupujemy autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin, ale chcemy być w zgodzie z obowiązującymi trendami. Kupiliśmy już 21 elektrycznych autobusów marki Solaris, które dotrą do nas niebawem, ale uważnie przyglądamy się temu co dzieje się w branży, bo jesteśmy otwarci na nowe technologie. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić jak eCitaro sprawdza się w naszych warunkach eksploatacyjnych. eCitaro ładowane jest w systemie plug-in i dodatkowo wyposażone w system sterowania klimatyzacją oraz ogrzewaniem, który jest w pełni automatyczny. Jak mówi Aleksander Skrzypczak, menedżer ds. kluczowych klientów w firmie EvoBus Polska, temperatura wewnątrz autobusu dobierana jest za pomocą algorytmu uwzględniającego temperaturę na zewnątrz, siłę nadmuchu powietrza i stan załadowania autobusu. fot: MPK, K. Lesińska Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.