Wiadomości OZE TIR-y będą emitować mniejszą ilość CO2? 22 listopada 2017 Wiadomości OZE TIR-y będą emitować mniejszą ilość CO2? 22 listopada 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Dla nikogo nie jest tajemnicą, że bardzo liczne na drogach samochody ciężarowe emitują olbrzymią ilość trujących substancji. Jednak mimo to nikt nie jest obecnie w stanie wyobrazić sobie sprawnie funkcjonującej branży transportowej bez popularnych TIR-ów. Jak więc zmniejszyć rolę samochodów ciężarowych w globalnej emisji szkodliwych związków? Na to pytanie być może odpowiedziała szwedzka Scania, która zaprezentowała nową, zasilaną gazem ziemnym jednostkę napędową do samochodów ciężarowych. Układ napędowy wyposażono w sześć cylindrów, ma ponadto 12,7 litra pojemności, a jego maksymalna moc to 410 KM i 2000 Nm momentu obrotowego. Nowy silnik mają być stosowany w pojazdach wykorzystywanych w dalekodystansowym transporcie. Dzięki zbliżonym do diesla osiągom nowa jednostka napędowa ma szansę być uwzględniana w budżetach firm transportowych, a jej najważniejszą zaletą jest niższa niż w przypadku diesla emisja CO2. Według Scanii oszczędności wahają się od 15 do 90 procent. Zasięg ciągnika siodłowego napędzanego LNG z naczepą o łącznej wadze 40 ton również jest konkurencyjny, ponieważ bez konieczności tankowania może osiągnąć dystans 1100 kilometrów, jednak przy wykorzystaniu dodatkowego zbiornika odległość ta zostanie automatycznie zwiększona do poziomu 1600 kilometrów. Menadżer produktów zasilanych gazem w Scania Trucks Johan Mühlbach poinformował: „Do tej pory większość silników zasilanych gazem nie osiągała wystarczającej mocy lub ich gama była zbyt wąska, aby były one użyteczne w trudnych przypadkach. W Scanii rozwiązaliśmy ten problem za pomocą własnego silnika, który zapewnia redukcję poziomu emisji CO2, zwiększając jednocześnie zysk klienta”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.