Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

To, co dobre dla biznesu, musi być dobre dla planety

konferencja

To, co dobre dla biznesu, musi być dobre dla planety

Technologia w dobrym klimacie DEMO DAY 2020 – pod taką nazwą odbył się wczoraj interesujący webinar, zrzeszający zarówno wielkiego potentata na rynku elektroniki, jak i mniejsze startupy. Cel był szczytny – wspólna praca dla dobra planety.

Organizatorem webinaru było New Economy, które stworzyło warunki do internetowego spotkania. Występujące startupy zaprezentowały swoje pomysły i aplikacje. Utworzono też wirtualny pokój, gdzie można było zadawać prelegentom pytania. Uczestnikami byli także GRID Warszawa, Samsung Electronics Polska oraz Białostocki Park Naukowo-Technologiczny.

Prowadzący webinar nie zapomnieli wspomnieć o wyzwaniu postawionym przez Księcia Williama.

Jego słowa mają zachęcić nas do budowania nowego, czystego świata – powiedziała prowadząca spotkanie.

Jeden z największych producentów elektroniki na świecie jest pomysłodawcą programu Samsung Inkubator, który ma wspierać małe  firmy i startupy w rozkręcaniu swojego biznesu oraz w poszukiwaniu środków finansowych. Grono ekspertów Samsung służy też pomocą i wsparciem merytorycznym. Aby dostać się do programu Samsung, należy spełnić wiele kryteriów, między innymi mieć orientację na rynku, znać swój cel oraz działać zgodnie z założeniami ekosystemu technologicznego marki.

Startupy przełączają się na tryb eko

Podczas spotkania online zaprezentowały się startupy, które weszły do I tury programu Samsung Inkubator w Białymstoku. Celem małych firm jest poszukiwanie rozwiązań, które mają być dostosowane do wyzwań współczesnego świata, czyli mają być użyteczne, pomysłowe oraz ekologiczne. Cele tej misji określone są też w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ i na nich bazują uczestnicy Inkubatora.

W projektach startupów znalazło się sporo alternatywnych aplikacji. Startup Next Please stworzył platformę do wymiany książek, natomiast Planet Heroes był autorem projektu crowdfunding, zrzeszającego osoby z całego świata, które chcą oczyszczać ze śmieci naszą planetę.

Małe firmy miały zrealizować konkretny cel – stworzyc aplikacje, które wpisują się w trendy zero i less waste oraz w inne ekologiczne idee. Jeden ze startupów przedstawił też platformę do wymiany ubrań, z której dochód może trafić na wybrane cele charytatywne lub do oddającego odzież. Twórcy platformy podali, że obecnie  11,5 mln Polaków oddaje używane (lub nowe) ubrania dla potrzebujących.

Samsung dla ludzi i planety

Podczas webinaru mogliśmy wysłuchać krótkiego przemówienia Josepha Kima, dyr. Samsung Electronics Polska. Co dyrektor tej ogromnej firmy chciał przekazać zgromadzonym przed komputerami widzom? Kim mówił o tym, jak ważne jest zaangażowanie każdego z osobna w ochronę planety. 

Polski oddział firmy stara się włączać w różne formy  akcji ekologicznych, Od 2018 roku firma działa w programie UNEP/GRID „Partnerstwo na rzecz środowiska” oraz bierze udział w Światowym Dniu Środowiska.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.