Elektromobilność Toyota elektryfikuje wszystkie modele swoich pojazdów 21 grudnia 2017 Elektromobilność Toyota elektryfikuje wszystkie modele swoich pojazdów 21 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Japoński producent samochodów Toyota poinformował, że do roku 2025 wszystkie produkowane przez nią auta (także marki Lexus) oferowane będą również z napędami elektrycznymi, wodorowymi lub hybrydowymi. Dodatkowo do roku 2020, do obecnie produkowanych aut dołączyć mają modele czysto elektryczne. Jak ogłosił 18 grudnia prezes firmy, Shigeki Terashi, samochody elektryczne tej firmy najpierw sprzedawane będą w Chinach, a następnie wejdą na rynek japoński, indyjski, amerykański i europejski. Toyota planuje, że do około 2030 roku sprzedaż samochodów z systemami napędu elektrycznego sięgnie 5,5 miliona aut rocznie. Obecnie w tym samym przedziale czasu firma sprzedaje 10 milionów pojazdów z różnymi silnikami. Aktualnie liderem sprzedaży pojazdów elektrycznych jest Nissan z wprowadzonym w 2010 roku modelem Leaf. Oprócz Nissana także Renault i Mitsubishi planują dołączyć do swojej oferty auta elektryczne. Podobnie zamierza postąpić Honda, która mimo dużych oporów wewnętrznych zdecydowała się w 2018 roku na produkcję chińskiego modelu elektrycznego, który rok później – w 2019 – pojawić się ma w sprzedaży także w Europie. Przez długi czas władze Toyoty uważały pojazdy elektryczne za niszę, jednakże zmiany standardów emisji w Chinach, Europie i Indiach spowodowały modyfikację strategii. Wspominaliśmy już, że {link} Toyota zamierza współpracować z Panasonicem nad konstrukcją ogniw dla tego pojazdu. Nie jest to jedyne wyzwanie, jakie stoi przez japońskim koncernem motoryzacyjnym. Jak mówili niedawno przedstawiciele firmy, zmiany w sektorze, które obecnie się dzieją, są bardzo głębokie – to nie tylko elektryfikacja pojazdów, ale także wprowadzanie pojazdów autonomicznych i zwiększające się połączenie ich z siecią. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.