Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Transformacja energetyczna w branży handlowej. Fotowoltaika na 750 dachach sklepów DINO

Transformacja energetyczna w branży handlowej. Fotowoltaika na 750 dachach sklepów DINO

Dino Polska stawia na niezależność energetyczną i inwestuje we własne instalacje fotowoltaiczne. Sieć supermarketów podpisała z należącym do Grupy Polsat Plus dostawcą rozwiązań OZE nową umowę, zgodnie z którą ESOLEO wykona mikroinstalacje fotowoltaiczne na dachach kolejnych 250 sklepów. 

Dino stawia na energię ze słońca

Nowe instalacje dołączą do 500 istniejących już elektrowni słonecznych, które dzięki ESOLEO zasilają supermarkety sieci w całej Polsce.

– To biznes prywatny napędza transformację energetyczną w Polsce. Dzięki inwestycji w energię odnawialną, firmy nie tylko obniżają koszty i uwalniają się od nieprzewidywalnych cen prądu, ale także ograniczają ilość emisji CO2: słońce zapewnia nam prawdziwą energię wolności. Dino to inspirujący przykład, który odpowiedzialnie, nie czekając na innych, bierze we własne ręce kontrolę nad swoimi rachunkami za prądmówi Krzysztof Dziaduszyński, członek Zarządu ESOLEO.

ESOLEO realizuje inwestycje dla Dino Polska w ramach kilku etapowego procesu, którego celem jest zapewnienie optymalnego wykorzystania budynku oraz bezpiecznego i długotrwałego korzystania z instalacji. Każdy projekt dopasowywany jest indywidualnie do potrzeb i technicznych uwarunkowań danego sklepu. Składa się na to m.in. audyt, który jest przeprowadzany przy użyciu dronów.

Transformacja energetyczna

Współpraca z DINO to kolejna istotna realizacja w portfolio ESOLEO, obok m.in. uruchomionej pod koniec października 2021 roku farmy fotowoltaicznej o mocy 70 MWp w Brudzewie, którą spółka z Grupy Polsat Plus wykonała dla grupy ZE PAK. Była to pierwsza, tak duża farma w Polsce.

– Przeprowadzenie transformacji energetycznej wymaga kompleksowych rozwiązań z zakresu energii odnawialnej – a takie dostarcza ESOLEO, od mikroinstalacji dla prosumentów indywidualnych, przez projekty dla firm na budynkach i gruntach, aż po wielkoskalowe farmy fotowoltaicznepodsumowuje Dziaduszyński.

Dino Polska należy do najszybciej rozwijających się sieci średniej wielkości supermarketów spożywczych w Polsce – zarówno pod względem liczby sklepów, jak i przychodów ze sprzedaży.

źródło: informacja prasowa

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.