Wiadomości OZE Trasa Szanghaj-Pekin przejezdna nawet w 4,5 godziny 24 października 2017 Wiadomości OZE Trasa Szanghaj-Pekin przejezdna nawet w 4,5 godziny 24 października 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Podróżowanie pomiędzy Szanghajem i Pekinem może być nie lada wyzwaniem, jeżeli korzysta się z samochodu lub autobusu. Trasa licząca ponad 1300 km i łącząca dwie główne chińskie strefy ekonomiczne codziennie jest przemierzana przez mnóstwo osób, które muszą na ten cel przeznaczać nawet 12 godzin. Lekarstwem na tę bolączkę stała się szybka kolej Jinghu, która skraca czas przejazdu do około 4,5 godziny, co dla wielu podróżujących jest nie lada oszczędnością. Nie dziwi więc fakt, że pociąg ten cieszy się wielką popularnością: 90 składów, które wyruszają z obu wspomnianych miast, przewozi codziennie nawet 200 tys. pasażerów. Ukończona w 2010 roku linia kolejowa kosztowała 32 miliardy dolarów; jej tory przeznaczone do maksymalnej prędkości 380 km/h nigdy nie obsługiwały tak szybko jadących pociągów ze względów na generowane w związku z tym koszty oraz przez pamięć o katastrofie, która pochłonęła 40 osób. W tym miesiącu chińskie władze uruchomiły ulepszoną wersję pociągu o nazwie Fuxing, który posiada dodatkowy system monitorowania bezpieczeństwa; w razie sytuacji kryzysowej jest on w stanie spowolnić lub nawet zatrzymać jadący skład. Eksperci zastanawiają się nad ekonomicznymi korzyściami płynącymi z superszybkiego pociągu, ponieważ szacunki przeprowadzone przez międzynarodowych ekspertów wskazują, że budowa linii dla pociągów jadących z taką prędkością jest droższa nawet o 90% od budowy tych, które podróżują z prędkością „tylko” 240 km/h. Ekonomista Jian Zhao powiedział telewizji Al Jazeera, iż: Cel uruchomienia szybkiego pociągu i zwiększenia prędkości jest głównie symboliczny. Pociąg jest chińską wizytówką na świecie, co implikuje siłę chińskiej technologii i nauki. Według The Telegraph azjatycki potentat nie tylko przeznaczy olbrzymie środki na budowę szybkich kolei, ale także zamierza zwiększyć ogólną liczbę tras obsługiwanych przez nowoczesne składy jeszcze do 2020 roku. Zwiększenie prędkości do 400 km/h, które planuje chiński rząd, ma przyczynić się w najbliższej przyszłości do uzyskania kontraktów na budowę podobnych linii za granicą. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.