Wiadomości OZE Uber inwestuje w elektryczne hulajnogi i rowery 10 września 2018 Wiadomości OZE Uber inwestuje w elektryczne hulajnogi i rowery 10 września 2018 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Jednoosobowe pojazdy elektryczne sprawdzające się w miastach i są szybko rozwijającą się branżą. Perspektywy rozwoju w jej ramach dostrzegł Uber, inwestując w nowe opcje transportowe dla swoich użytkowników, wśród których pojawią się skutery, rowery elektryczne i hulajnogi. Kroki podjęte przez Ubera to część strategii firmy w celu dywersyfikacji usług i wykorzystania popularności elektrycznych, małych pojazdów. Dyrektor Uber, Dara Khosrowshahi, przedstawiła na oficjalnej gali wizję przyszłości: „Chcemy być Amazonką transportu. I mam nadzieję, że za 10 lat nikt na widowni nie będzie miał samochodu„. Aby osiągnąć ten cel, Uber na początku tego roku zainwestował 335 milionów dolarów w Lime, największą elektryczną wypożyczalnię elektrycznych hulajnóg. Użytkownicy mogą skorzystać z nich za pośrednictwem aplikacji. Firma kupiła również za 100 milionów dolarów elektryczną wypożyczalnię rowerów Jump i w ten sposób weszła na rynek rowerów elektrycznych. Teraz Uber stara się jeszcze bardziej poszerzyć zakres swoich usług, inwestując w własne skutery elektryczne. Wizja przyszłości Ubera mija się z regulacjami niektórych miast. Na przykład San Francisco tymczasowo zabroniło firmom wprowadzenie skuterów elektrycznych, ponieważ producenci, tacy jak Bird, Lime i Spin, naruszyli lokalne regulacje. Teraz muszą się oni starać o specjalne pozwolenie na działalność. Póki co otrzymał je jedynie Skip nad Scoot, mimo że Uber również starał się o jego pozyskanie. Jak wyjaśnił Khosrowshahi, przedstawiciel Ubera: „Nie byliśmy zadowoleni z wyniku tego procesu. Dobrą wiadomością jest to, że obecnie mamy dużo rowerów Jump na ulicach, więc mamy łączność z rynkiem San Francisco. Musimy spojrzeć na tę sytuację z innej perspektywy. Jesteśmy firmą globalną. Działamy w ponad 600 miastach na całym świecie. Podczas, gdy nie byliśmy zadowoleni z decyzji San Francisco, odkryłem, że inne miasta wychodzą naprzeciw swoim mieszkańcom. Jeśli więc nadal będziemy doskonalić pod względem bycia doskonałym dostawcą, jako dostawca jakości, i będziemy w stanie zapewnić bardzo wysoką użyteczność naszych usług, dotrzemy również do San Francisco”. źródło: electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.