Elektromobilność Udział pojazdów elektrycznych w rynku w 2020 roku wyniósł ponad 10% 09 lutego 2021 Elektromobilność Udział pojazdów elektrycznych w rynku w 2020 roku wyniósł ponad 10% 09 lutego 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Odsetek pojazdów elektrycznych sprzedawanych w Unii Europejskiej w 2020 roku wzrósł ponad trzykrotnie, osiągając po raz pierwszy 10,5%. W 2019 roku udział elektryków w rynku samochodowym wynosił 3%. Zmniejsza się liczba pojazdów benzynowych Pojazdy hybrydowe typu plug-in zdobyły w zeszłym roku 11,9% rynku, natomiast udział pojazdów napędzanych benzyną spadł do mniej niż 50%. – Przy odpowiednim wsparciu, w tym rozwijaniu infrastruktury ładowania, we wszystkich państwach członkowskich UE, ten pozytywny trend może się utrzymać – ocenił Oliver Zipse, dyrektor generalny BMW i prezes Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Unia zaostrza normy emisji dla producentów samochodów Unia Europejska ustanawia coraz bardziej rygorystyczne normy emisji, aby zachęcić producentów samochodów do rozwijania modeli bezemisyjnych. Zgodnie z przepisami, samochody muszą emitować 37,5% mniej dwutlenku węgla do 2030 roku, w porównaniu do roku 2021. W przypadku pojazdów dostawczych spadek emisji powinien wynosić 31%. Gorące nowości na rynku elektromobilności Komisja Europejska zakłada, że do 2030 roku udział pojazdów elektrycznych w rynku wyniesie 35-40%, co równałoby się z 30 milionami sztuk. Unijni decydenci wyznaczyli również cel w postaci umieszczenia 2,75 mln punktów ładowania na całym kontynencie. – Rygorystyczne cele UE w zakresie emisji dwutlenku węgla są głównym motorem wzrostu liczby pojazdów elektrycznych – stwierdziła Julia Poliscanova, dyrektor ds. ekologicznych pojazdów w organizacji Transport & Environment. – Zachęty krajowe pomogły sprzedaży nabrać rozpędu w obliczu pandemii, jednak producenci obawiają się wysokich grzywien i dlatego kierują coraz więcej zasobów ku produkcji pojazdów elektrycznych. Wzrost pomimo pandemii Kryzys gospodarczy wywołany pandemią uderzył w wiele sektorów, w tym w przemysł motoryzacyjny. W porównaniu do roku 2019 sprzedaż samochodów osobowych spadła w ubiegłym roku o 25%, czyli ok. 3 miliony sztuk. Polska liderem w eksporcie autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej – Jednak pomimo spowolnienia gospodarczego, europejski przemysł samochodowy nadal dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej – podkreślił Zipse. Źródło: euractiv.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.