Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Najmocniejsza na świecie ładowarka do samochodów elektrycznych.  To produkt polskiej firmy

Najmocniejsza na świecie ładowarka do samochodów elektrycznych.  To produkt polskiej firmy

Polska firma technologiczna EUROLOOP opracowała szybkie ładowarki do pojazdów elektrycznych o najwyższej sprawności na świecie. W jej ofercie znajdziemy dwa modele  – WILLBERT Amber I i II S-Hub. EUROLOOP tworzą członkowie zespołu, który w konkursie organizowanym przez Elona Muska zaprezentował pierwszy kompletny pojazd Hyperloop.

Ultraszybkie ładowarki do samochodów elektrycznych

EUROLOOP projektuje i produkuje rozwiązania dla ultraszybkiego ładowania pojazdów elektrycznych. Co je wyróżnia? Zastosowany materiał, czyli węglik krzemu. 

– Zauważyliśmy, że dostępne rozwiązania służące do szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych nie prezentują takich parametrów, jakie mogłyby. Jednocześnie, od strony technologicznej, pojawiły się nowe możliwości, które mogły te problemy zaadresować. Chodziło o nowy materiał – węglik krzemu, znany w przemyśle od dawna, ale niewykorzystywany wcześniej w kontekście konwerterów. Połączyliśmy elementy układanki i podjęliśmy decyzję o stworzeniu ultraszybkiej ładowarki do samochodów elektrycznych o najwyższej sprawności na świecie mówi w wywiadzie dla portalu mamstartup.pl Piotr Krzemiński, COO w EUROLOOP. 

To właśnie węglik krzemu pozwala osiągnąć sprawność na poziomie 97%. A taka sprawność oznacza zmniejszenie strat energii w procesie ładowania o połowę w porównaniu z większością konkurencyjny dostępnych rozwiązań, a tym samym redukcję kosztów operacyjnych. 

– Ogromne oszczędności wynikające ze zwiększonej sprawności pozwalają Operatorom Punktów Ładowania obniżyć całkowity koszt posiadania sieci i jeszcze bardziej zminimalizować ślad węglowy pojazdów elektrycznych mówi Marek Gutt-Mostowy, CEO i założyciel EUROLOOP. 

Co wyróżnia ładowarki?

Firma oferuje dwa modele WILLBERT Amber I i  WILLBERT Amber II S-Hub. Pierwszy posiada modułową konstrukcję, która pozwala w pełni dopasować się do potrzeb klientów i skalować moc wraz ze wzrostem zapotrzebowania na infrastrukturę ładowania. W każdej chwili moc można zwiększyć poprzez dodanie modułów w formule plug-and-play. 

Ładowarka została nagrodzona w Konkursie Dobry Wzór, w tym za unikalny i nowoczesny kształt oraz wygodę użytkowania jako Produkt i Projekt Roku. 

Drugi model został zaprezentowany w 2022 roku podczas targów w Stuttgarcie. WILLBERT Amber II S-Hub dzięki swojej konstrukcji sprosta zapotrzebowaniu na szybkie ładowanie na wiele lat do przodu. Dwie wolnostojące ładowarki pracujące w trybie S-Hub (skrót od Standalone Hub) są w stanie wymieniać między sobą moc za pośrednictwem zgłoszonej do ochrony patentowej technologii DC Link. Pozwala to na elastyczne ładowanie nawet 8 samochodów jednocześnie z wykorzystaniem Smart Power Allocation i mocy maksymalnej 720 kW dostępnej dla każdego pistoletu. Podobnie jak Amber I, ten model posiada sprawność na poziomie 97%. 

Produkt, tak samo jak poprzednik, zdobył nagrodę Wzór Roku w prestiżowym konkursie Dobry Wzór. 

Korzyści ładowarek:

  • najwyższa sprawność wpływająca na oszczędności, 
  • elastyczność dzięki inteligentnemu zarządzaniu mocą (Smart Power Allocation) pozwalająca na maksymalne wykorzystanie przyłącza mocy,
  • możliwość płatności kartą przez kierowców 
  • kompleksowa oferta na ładowarki i oprogramowanie (monitoring biznesowy i techniczny, płatności z automatycznym fakturowaniem)
  • design i doświadczenia użytkownika.

Inne rozwiązania od EUROLOOP

Poza ultraszybkimi ładowarkami DC EUROLOOP oferuje usługi teleinformatyczne do obsługi procesów ładowania. Oprogramowanie zapewnia narzędzia do analityki biznesowej, zaawansowany monitoring oraz rozliczanie płatności bezpośrednich (kartami bankowymi) z automatycznym fakturowaniem.

Przypomnijmy, że firma EUROLOOP została założona przez Marka Gutta-Mostowego i Piotra Krzemińskiego i wywodzi się ze zwycięskiego zespołu konkursu Hyperloop Pod Competition organizowanego przez Elona Muska i jego SpaceX. Zespół składa się z ekspertów z wieloletnim doświadczeniem zawodowym spośród wiodących ośrodków badawczo-rozwojowych, takich jak np. CERN. Biorąc pod uwagę, że efektywność energetyczna będzie miała ogromne znaczenie w świecie, w którym transport jest zelektryfikowany, zespół zdał sobie sprawę, że istniejące rozwiązania na rynku ładowania pojazdów elektrycznych pozostawiają wiele do życzenia. 

W 2020 roku EUROLOOP zakończył testy superszybkich ładowarek. Pierwszym oficjalnym właścicielem urządzenia od WILLBERT został Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica, który jest koordynatorem Klastra Energii Jeziora Czorsztyńskiego.  Pilotażowy Amber I pracuje w Niedzicy do tej pory. Kolejny egzemplarz został wdrożony dla Orlenu i stoi przy rafinerii w Płocku. Ten drugi posiada dedykowany dla PKN projekt wzorniczy. 

W 2022 roku ładowarki WILLBERT pojawiły się na rynkach Beneluksu i Rumunii. Firma jest bliska uzyskania certyfikacji dla Niemiec i negocjuje kontrakty we Francji. Zespół planuje w nadchodzących latach produkować i dostarczać ponad 1000 ładowarek rocznie. 

źródło: mamstartup.pl, informacja prasowa, fot. materiały prasowe EUROLOOP

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.