Elektromobilność Ustawę o wspieraniu elektromobilności senat przyjął bez poprawek 25 stycznia 2018 Elektromobilność Ustawę o wspieraniu elektromobilności senat przyjął bez poprawek 25 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Polska ustawa o wspieraniu elektromobilności trafiła do senatu. Za głosowało 61 senatorów, natomiast przeciw 27. Wyższa izba parlamentu nie wniosła żadnych poprawek. Teraz dokument czeka na podpis prezydenta. W ustawie zapisano jakie mają być systemy wspierania rozwoju elektromobilności w naszym kraju. Powinny one głównie zachęcać do zakupu tego rodzaju pojazdów, np. poprzez zniesienie akcyzy na samochody elektryczne i hybrydowe, zwolnienie tych aut z opłat parkingowych oraz umożliwienie większej amortyzacji w przypadku zakupu ich na firmę. Innym mechanizmem wsparcia ma być także rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, zwłaszcza w aglomeracjach i obszarach gęsto zaludnionych. Ustawa przewiduje budowę stacji ładowania wzdłuż największych tras drogowych prowadzących przez nasz kraj. Ma to umożliwić łatwe poruszanie się samochodami elektrycznymi i hybrydowymi w miastach i poza nimi. Jak planuje rząd, do końca 2020 roku powstać ma około sześć tysięcy punktów ładowania normalnej mocy i 400 punktów ładowania o mocy zwiększonej. W ustawie zawarto także możliwość wprowadzania tzw. „stref czystego transportu” przez samorządy. Władze lokalne będą mogły wyznaczać je na obszarze zwartej zabudowy mieszkaniowej, w której ruch samochodów innych niż elektryczne, wodorowe i ewentualnie gazowe, będzie mocno ograniczony. Ministerstwo Energii planowało wdrożenie opłaty za wjazd pojazdów spalinowych do tej strefy na poziomie do 30 zł za dzień, ale finalnie Sejm wykreślił ten zapis z projektu ustawy. Ustawa o elektromobilności wprowadza do prawa polskiego elementy dyrektywy UE dotyczące rozwoju infrastruktury dla pojazdów na paliwa alternatywne. Przepisy tej dyrektywy muszą wejść w życie do pierwszego lutego bieżącego roku, jeśli Polska nie chce otrzymać kar. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.