Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Volkswagen ma nowego szefa – to osoba niezwiązana ze spalinowym fałszerstwem

Volkswagen ma nowego szefa – to osoba niezwiązana ze spalinowym fałszerstwem

Po głośnej aferze, która rozpętała się kilka miesięcy temu wokół koncernu Volkswagen, niemiecka firma postanowiła wprowadzić zmiany. Przypomnijmy: we wrześniu ubiegłego roku amerykańska agencja rządowa EPA (Agencja Ochrony Środowiska) upubliczniła wyniki swoich analiz, z których wynikało, że od niemal dekady niemiecki koncern Volkswagen sprzedawał na rynek amerykański pojazdy z silnikami Diesla, wzbogacone o oprogramowanie służące do fałszowania wyników testów emisji spalin. Dzięki temu oprogramowaniu samochody Volkswagena spełniały normy w trakcie testów, podczas gdy faktycznie w czasie jazdy emitowały tlenki azotu w ilości przekraczającej dopuszczalne normy nawet czterdzieści razy.

Opublikowanie tych badań zaszkodziło wizerunkowi niemieckiego koncernu, z tego też powodu nie tylko wystosowano oficjalne przeprosiny, ale także zadecydowano o wprowadzeniu zmian. Jedną z najważniejszych decyzji podjętych przez radę nadzorczą marki jest zmiana na stanowisku szefa koncernu. Kilka dni temu powołanego we wrześniu 2015 roku Matthiasa Muellera zastąpił Herbert Diess.

Nowy dyrektor generalny posiada jedną ważną zaletę: nie jest uwikłany w aferę spalinową, zatem decyzja o powołaniu go na to stanowisko była dobrym posunięciem wizerunkowym. Do 2015 roku Diess był zatrudniony w koncernie BMW, z którego przeszedł właśnie do Volkswagena.

Herbert Diess zapowiedział, że wprowadzane przez niego zmiany rozpoczną się od modyfikacji zarządzania firmą. Priorytetem nowego szefa będzie przyspieszenie wdrażania zmian, tak ważnych w przypadku gwałtownego rozwoju branży samochodowej. Zmodyfikowana zostanie także struktura działań koncernu, która oparta zostanie na najważniejszych segmentach rynkowych. W ich składzie znajdą się m.in. klasa luksusowa (dedykowana marce Bentley oraz Lamborghini), premium (Audi) oraz skierowana do masowego odbiorcy (będą to takie marki, jak SEAT, Volkswagen i Skoda).

Nowy szef zapowiada, że zmienione zostanie także logo koncernu, o czym kilka dni temu poinformowało radiozet.pl. Nowa wersja znaczka firmowego zostanie upubliczniona w 2019 roku i posłuży m.in. do promocji samochodów elektrycznych marki Volkswagen.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.