Elektromobilność Volkswagen redukuje zatrudnienie, żeby… zainwestować w elektromobilność 31 grudnia 2018 Elektromobilność Volkswagen redukuje zatrudnienie, żeby… zainwestować w elektromobilność 31 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Volkswagen podał, że planuje oszczędzić dodatkowe trzy miliardy euro, które zainwestować chce w pojazdy elektryczne. Firma nie wyklucza redukcji zatrudnienia. Jeśli koncern nie zrealizuje zaplanowanych cięć, to „zyski mogą być niedostateczne, by przygotować się na zupełnie nową przyszłość”, mówi Arno Antliz, dyrektor ds. finansowych VW. Zaciskanie pasa przez Volkswagena jest kolejnym krokiem po zeszłorocznym programie, który pozwolił na oszczędzenie 2,2 miliarda euro. Łącznie z nowymi oszczędnościami ma to pozwolić firmie osiągnąć margines zysku na poziomie co najmniej 6% do 2022 roku. Firma po skandalu z 2015 roku, gdy wyszło na jaw, że manipulowano wynikami testów spalania i emisji (silniki miały programowane szczególe tryby ekologicznej jazdy na czas testów), mocniej interesuje się elektromobilnością. Firma posiada w swoim portfolio 12 modeli. Do 2023 chce w ramach wszystkich zainwestować 44 miliardy euro na przejście z napędu spalinowego na elektryczny. Koszty są obecnie cięte, redukując liczbę wariantów każdego auta, zwiększając produktywność czy też optymalizując koszty surowców. Firma nie podała, jaki wpływ ma to mieć na zatrudnienie, ale informuje, że „dalsze cięcie zatrudnienia jest nieodzowne”. Niemiecki sektor motoryzacyjny pozostaje w tyle za innymi krajami, jeśli chodzi o elektryfikację, wskazują analitycy. Dopiero afera ‘dieselgate’ sprawiła, że zaczął poważnie traktować samochody elektryczne. Póki co kosztowała ona samego Volkswagena 28 miliardów euro i miała negatywny wpływ na sprzedaż niemieckich aut. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.