Wiadomości OZE Volvo rezygnuje z rozwoju silników wysokoprężnych 24 maja 2017 Wiadomości OZE Volvo rezygnuje z rozwoju silników wysokoprężnych 24 maja 2017 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Volvo poinformowało, że chce pozbyć się wysokoprężnych jednostek ze swojej oferty, argumentując to wysokimi kosztami produkcji. Unia Europejska zarządziła, że od 2021 roku wszystkie nowe samochody sprzedawane na terenie wspólnoty będą musiały mieścić się w limicie 95 gramów CO2 emitowanych na 1 kilometr jazdy. Obecna norma wynosi 130 gram na jeden kilometr. Volvo zadecydowało, że nie będzie już pracować nad nowymi jednostkami diesla, a do 2023 roku wszystkie obecnie dostępne w ofercie diesle znikną. Hakan Samuelsson, Dyrektor Generalny szwedzkiego producenta samochodów argumentuje podjęte decyzje – wysokimi kosztami redukcji emisji spalin. Dyrektor generalny marki zapowiedział, że dzięki wycofaniu się z rozwoju silników diesla, zaoszczędzone środki Volvo zainwestuje w rozwój samochodów elektrycznych oraz hybrydowych, których popularność z roku na rok rośnie. Pierwszy elektryczny model Volvo ma trafić na rynek w 2019 roku. Szczególnie w Skandynawii cieszą się one dużą popularnością, więc rodzimy produkt Szwedów może wywołać niemałe zamieszanie. Według Hakana Samuelssona, nieunikniony jest wzrost cen samochodów z wysokoprężnymi silnikami, tak by w pewien sposób przymusić potencjalnych klientów do tego, by zwrócili swoją uwagę na hybrydy i samochody elektryczne. Obecnie ponad 50% wszystkich samochodów poruszających się pod drogach Europy to auta z silnikami wysokoprężnymi. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.