Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

W Polsce będą powstawać składniki baterii do aut elektrycznych?

baterie w autach elektrycznych

W Polsce będą powstawać składniki baterii do aut elektrycznych?

Jadwiga Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii,  poinformowała, że belgijska firma Umicore zamierza zainwestować w fabrykę w Polsce, która będzie produkowała materiały katodowe dla akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Nowe miejsca pracy miałby powstać w Nysie na Dolnym Śląsku.

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii  w oficjalnym komunikacie poinformowało, że Umicore jest poważnie zainteresowany inwestowaniem w Polsce. Wstępny koszt pierwszej fazy powstania zakładów w Nysie szacowany jest na około 660 mln euro. Całość powinna być ukończona pod koniec 2020 roku i zapewnić około 400 miejsc pracy. Tym samym Dolny Śląsk stałby się zagłębiem, w którym rozwija się elektromobliność zgodnie z rządowym planem.

Umicore komponenty do baterii i pojazdów elektrycznych produkuje już w Chinach i Korei. Nowa inwestycja w Polsce byłaby pierwszą tego typu w Europie. Inwestorzy, wybierając lokalizację, pod uwagę wzięli bliskość swoich europejskich klientów oraz dostęp do wykwalifikowanej kadry technicznej, która będzie odpowiedzialna za produkcję elektrod do akumulatorów w pojazdach elektrycznych oraz tworzenie unikatowych rozwiązań inżynieryjnych z zakresu elektromobilności.

Według Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii realizacja inwestycji to szansa na rozwój i efekt skutecznej polityki rządu: „Cieszymy się, że następna duża, innowacyjna firma chce inwestować w Polsce. To już kolejny przykład dużej zagranicznej inwestycji w Polsce w tym roku, po decyzji o rozpoczęciu wspólnego przedsięwzięcia MTU i Lufthansa Technik w Jasionce i budowie jednego z największych i najnowocześniejszych zakładów – EME Aero, w którym prowadzone będą serwis, naprawa i przegląd silników lotniczych. To pokazuje, że polityka inwestycyjna rządu przynosi konkretne efekty”.

Jak dotąd Umicore był obecny w Polsce jako producent blach cynkowo-tytanowych i katalizatorów. Firma jest liderem światowego rynku katod oraz zajmuje się m.in. innowacyjnym recyklingiem, z którego odzyskuje 20 pierwiastków, takich jak metale szlachetne.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.