Wiadomości OZE Warszawiak zebrał 300 małpek w lesie podczas krótkiego spaceru 01 maja 2019 Wiadomości OZE Warszawiak zebrał 300 małpek w lesie podczas krótkiego spaceru 01 maja 2019 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Michał Żurek na dobry początek sezonu działkowego wraz z rodziną bierze worki na śmieci i w ramach spaceru koło rzeki lub po lesie sprząta okolicę. W tym roku w rekordowym czasie – 30 minut, uzbierał 300 małpek (100 ml buteleczek po alkoholu) w podwarszawskim Nadkolu. – Co roku, rozpoczynając sezon działkowy, bierzemy z rodziną worki na śmieci i idziemy nad rzekę albo do lasu, żeby trochę posprzątać okolicę. Nigdy nie robiliśmy z tego sensacji, bo to wydaje się nam całkiem normalne. Po prostu chcemy, żeby wokół naszego miejsca było miło. W tym roku śmieci było jednak stanowczo za dużo. Przeraziła mnie też liczba małpek. Wystarczyło 30 minut, żeby zebrać w lesie 300 takich buteleczek i wypełnić nimi całą taczkę. Nie ma się co dziwić, czytałem niedawno, że w Polsce codziennie sprzedaje się trzy miliony małpek – komentuje Michał Żurek. Dane statystyczne pokazują, że aktualnie Polacy kupują w ciągu roku ponad półtora miliarda buteleczek (o pojemności do 100 ml) alkoholi wysokoprocentowych. Hitem rynkowym okazały się małpki z wódkami smakowymi, likierami czy innymi napojami spirytusowymi, które sprawdziły się ze względu na swoje dyskretne opakowanie. Jak podkreśla prezes Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, moda na małpki zaczęła się już dekadę temu. Docelowo ich głównym konsumentem miały być kobiety, ale z czasem grono konsumentów powiększyło się o mężczyzn i nastolatków. Z danych GUSu wynika, że przeciętny Polak wypija o ponad 30% więcej wódek, likierów i innych napojów spirytusowych niż w 2005 roku. Małpki, jako dyskretny alkohol, który można mieć pod ręką, przyczyniają się więc do rozpijania społeczeństwa oraz zaśmiecania środowiska – w zasadzie możemy jest spotkać na każdym rogu. źródło: noizz.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.