Elektromobilność Po Warszawie jeździ już pierwszy przegubowy autobus elektryczny 29 listopada 2017 Elektromobilność Po Warszawie jeździ już pierwszy przegubowy autobus elektryczny 29 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany W połowie listopada br. do Warszawy dostarczono pierwszy przegubowy autobus elektryczny. Zanim jednak zaczął on przewozić pasażerów, musiał przejść szereg niezbędnych testów. Szczęśliwie badania te zostały już zakończone i 23 listopada br. pojazd wyjechał na stołeczne ulice. Solaris Urbino 18 electric został wyprodukowany przez bolechowskie przedsiębiorstwo Solaris BUS & Coach SA. Model ten jest wyposażony w silnik trakcyjny o mocy 240 kW, a dodatkowo posiada także klimatyzację, monitoring oraz system przeciwpożarowy. Baterie wykorzystane do jego budowy to Solaris High Energy; pozwalają na przejechanie na jednym ładowaniu ok. 200 kilometrów. Pojazd można ładować na dwa sposoby: za pomocą złącza plug-in lub zamontowanego na dachu pantografu. Model ten może pomieścić nawet 140 osób. Solaris Urbino 18 electric został wypożyczony Warszawie na wiele miesięcy, być może nawet na dwa lata. Będzie on kursował na trasie linii 503. – Zanim zaczniemy kupować duże ilości autobusów, chcemy przetestować kilka rozwiązań i sprawdzić, które będą działać najlepiej. W chwili kiedy mamy np. 10 autobusów, to można sobie pozwolić na różnego rodzaju eksperymenty, ale jak tych autobusów jest 130, czyli ok. 10% taboru, to system musi być już sprawdzony i przetestowany – zauważa Jan Kuźmiński, prezes zarządu MZA. – Dzierżawa i testy tego pojazdu to wstęp do przetargu, który chcemy ogłosić już na początku 2018 roku. A wyprodukowane dla Warszawy pojazdy dotrą w dwóch partiach: 60 w 2019 roku i 70 w 2020 roku – informuje prezes MZA. Wraz z nabywaniem kolejnych elektrycznych środków transportu w stolicy będzie rozwijana infrastruktura ładująca pojazdy tego typu. Po ładowarce (kompatybilnej z Solarisami) działającej przy ulicy Spartańskiej, powstanie kolejna, usytuowana przy ulicy Konwiktorskiej. Lokalizacje czterech kolejnych urządzeń są już ustalone i czekają na zebranie wszystkich dokumentów potrzebnych do rozpoczęcia przetargów. Do tej pory po Warszawie poruszało się 20 elektrycznych autobusów, jednak nie dłuższych niż 12 metrów. Przegubowy Solaris Urbino 18 electric posiada aż 18 metrów, co czyni go najdłuższym elektrycznym autobusem jeżdżącym obecnie po stolicy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.