Ekologia Wielka Brytania jako pierwsza na świecie dąży do bezemisyjnych dróg 27 lipca 2021 Ekologia Wielka Brytania jako pierwsza na świecie dąży do bezemisyjnych dróg 27 lipca 2021 Przeczytaj także Ekologia nowy nius o wszystkim ale taki trochę dłuższy dla testa dadadADA Artykuł sponsorowany Ekologia Czym jest budynek zeroemisyjny? Charakterystyka i przykłady Zeroemisyjny budynek cechuje się zerowym zużyciem energii netto. Oznacza to, że całkowita ilość zużywanej przez niego energii w skali roku równa się ilości energii odnawialnej wytworzonej w danym miejscu. Jakie rozwiązania stosowane są w zeroemisyjnych budynkach? Artykuł sponsorowany 14 lipca rząd Wielkiej Brytanii ogłosił plan dotyczący dekarbonizacji transportu. Program zakłada korzystanie wyłącznie z pojazdów o zerowej emisji. Jest to pierwszy taki projekt na świecie. Spis treści Radykalna zmianaTransport i środowiskoBezemisyjne lotyRokowania na przyszłość Radykalna zmiana Wielka Brytania nie korzysta z półśrodków i od razu wprowadza radykalne zmiany. Żaden z nowych pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi nie będzie sprzedawany po 2040 r. Sprzedaż mniejszych ciężarówek z silnikiem diesla ma zostać zakazana od 2035 r., a większych do 2040 r. Elektrykiem na urlop! 4 rady jak przygotować się na podróż samochodem zasilanym prądem Transport i środowisko Ten plan jest kamieniem milowym w przejściu na bardziej ekologiczny transport w Wielkiej Brytanii. Decyzja o dopuszczeniu wyłącznie nowych bezemisyjnych pojazdów drogowych od 2040 r., w tym dużych ciężarówek, jest wiodącym celem na świecie. Znacznie zmniejszy to wpływ na klimat w Wielkiej Brytanii i poprawi jakość powietrza, którym oddychamy – Powiedział Greg Archer z organizacji Transport & Environment (T&E) Z Polski na Gibraltar elektrykiem Bezemisyjne loty Wielka Brytania zaproponowała również, aby wewnętrzne loty w kraju do 2040r. miały zerowe emisje netto. Brytyjski przemysł lotniczy zostanie włączony do systemu handlu z uprawnieniami do emisji, a linie będą musiały stosować zrównoważone paliwa lotnicze. T&E ostrzega, że nadal należy zrobić znacznie więcej, aby uczynić międzynarodowe loty bezpieczniejszymi dla środowiska, ponieważ to one stanowią zdecydowaną większość emisji lotniczych w Wielkiej Brytanii. Zeroemisyjny sterowiec. Czy zastąpi samoloty? Rokowania na przyszłość Greg Archer dodaje, że do pełnej dekarbonizacji potrzeba jeszcze więcej radykalnych zmian. Na rzecz budowy nowych dróg i pasów startowych trzeba skierować się w kierunku ograniczenia ruchu pojazdów. Ten plan jest ważnym pierwszym krokiem w kierunku dekarbonizacji transportu w Wielkiej Brytanii, ale to dopiero początek drogi. Ambitne cele klimatyczne UK nie zostaną zrealizowane, dopóki rząd nie przekształci szeregu nowych propozycji w środki, które szybko zmienią sposób przemieszczania się ludzi i towarów. Elektryfikacja pojazdów i przejście na zrównoważone paliwa w lotnictwie i żegludze będą stopniowo zmniejszać emisje. Potrzebne będą jednak trudne wybory, a nie więcej dróg lub pasów startowych, aby jeszcze bardziej ograniczyć wykorzystanie pojazdów, ograniczyć liczbę lotów i przesunąć wydatki na opcje ekologicznego transportu – mówi Greg Archer. źródło: Transport & Environment Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.