Polska Wraki w Bałtyku – nie stanowią zagrożenia ekologicznego? 05 stycznia 2020 Polska Wraki w Bałtyku – nie stanowią zagrożenia ekologicznego? 05 stycznia 2020 Przeczytaj także Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Fotowoltaika Fotowoltaika w bloku mieszkalnym. Wszystko, co musisz wiedzieć Fotowoltaika coraz częściej przyciąga uwagę mieszkańców bloków, jak i spółdzielni. Do inwestycji w elektrownię słoneczną zachęca nie tylko niższa cena… Urząd Morski w Gdyni od lat prowadzi badania dotyczące potencjalnego zagrożenia ekologicznego ze strony wraków zalegających na dnie Morza Bałtyckiego. Wyniki ostatniego monitoringu są optymistyczne. Wskazują, że brak jest dowodów na poważne zanieczyszczenia ze strony wraków. Czy aby na pewno? Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej poinformowało, że brak jest dowodów na poważne zagrożenia zanieczyszczeniami ze strony wraków zalegających na dnie Bałtyku. Gdyński Urząd Morski prowadzi badania w tym zakresie od wielu lat. Odmiennego zdania są media powołujące się na ustalenia Najwyższej Izby Kontroli, według której zbiorniki z paliwem i amunicja (zawierająca także toksyczne chemikalia) stanowią duże niebezpieczeństwo. Rządowi zarzuca się brak konkretnych działań. Czy wraki na dnie Bałtyku stanowią zagrożenie ekologiczne? – Likwidacja problemu wraków i broni zalegających na dnie Bałtyku niesie za sobą ogromne koszty finansowe. Koszty te powinny być ponoszone nie tylko przez nasz kraj, ale także przez wszystkie państwa położone nad Morzem Bałtyckim – stwierdził Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. W ramach HELCOM-u (Komisji Ochrony Środowiska Morskiego Bałtyku) Polska już dawno zgłosiła postulat dotyczący międzynarodowego rozwiązania problemu broni i wraków zatopionych w trakcie II wojny światowej. Konkretów brak. W artykule opublikowanym w naukawpolsce.pap.pl w pierwszej dekadzie poprzedniego roku cytowano Olgę Sarnę z Fundacji MARE, według której w samym tankowcu Franken znajdującym się w Zatoce Gdańskiej może znajdować się do 1,5 mln litrów paliwa. W grudniu ubiegłego roku w planeta.pl podano, że Franken może zapaść się w każdej chwili, a z tankowca Stuttgart zaczęło już wypływać paliwo. To tylko pojedyncze przypadki. Teraz okazuje się, że wyniki badań wskazują na brak dowodów na poważne zagrożenie. Pytanie tylko, czy katastrofa ekologiczna będzie wystarczającym dowodem? Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.