Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Żabka: Za kawę do własnego kubka zapłacisz mniej!

Żabka: Za kawę do własnego kubka zapłacisz mniej!

Sieć sklepów Żabka podejmuje wiele ekodziałań i rozwiązań przyjaznych środowisku. I zachęca do tego również swoich klientów. Obecnie klienci, którzy kupią kawę lub inny gorący napój do kubka, z którym przyszli do sklepu, zapłacą mniej. Promocja rozpoczęła się 17 sierpnia i obowiązuje w całej Polsce.

Kawa na wynos a troska o środowisko

Kawiarnie, food trucki, sklepy spożywcze, stacje benzynowe to miejsca, w których od lat działa koncept coffee to go. Cieszy się popularnością nie tylko wśród osób będących w podróży, ale też idących do pracy, na uczelnię czy po prostu na spacer. Do serwowania kawy na całym świecie zużywanych jest 16 miliardów jednorazowych kubków. W przeważającej większości składają się one z papieru. Jednak, aby były wodoodporne wnętrze wzmacnia się plastikowym polietylenem. To sprawia, że nie nadają się do recyklingu. Dlatego wciąż poszukiwane są alternatyw. Powstają kubki kompostowalne, bambusowe czy z bioplastiku. Wprowadzane są kubki wielorazowego użytku czy nawet systemy wielorazowych kubków na kaucję. W wielu miejscach klienci mogą też zamówić gorący napój do własnego kubka!

Kawa na raz, ale kubek wielorazowy

I właśnie taką opcję umożliwia teraz sieć sklepów Żabka, która liczy już ponad 8500 sklepów w całej Polsce. Klienci sieci mogą zmówić gorący napój do własnego kubka. Przy każdym zakupie oszczędzą 1 zł. Akcja „Z Twoim kubkiem płacisz 1 zł mniej” potrwa do 14 września. Obejmuje wszystkie gorące napoje takie jak: espresso, kawa czarna, kawa z mlekiem, latte, cappuccino, herbata, czekolada. Promocja nie obowiązuje w autonomicznych sklepach Żabka Nano.

 – W Żabce promujemy odpowiedzialne zachowania i wspieramy klientów w podejmowaniu świadomych i dobrych decyzji. Dlatego zachęcamy do przychodzenia do Żabki po kawę z własnymi kubkami. Są one jednym z rozwiązań, dzięki którym możemy mieć bezpośredni wpływ na minimalizację produkcji odpadów. Promocyjna cena jest dodatkową zachętą do tego, aby możliwość zamówienia kawy we własnym kubku powoli stawała się dobrym przyzwyczajeniem –  mówi Jarosław Serednicki, dyrektor marketingu w Żabka Polska.

Zwyczaje kawoszy w Polsce

Według najnowszych badań Café Monitor 2022* dotyczących zwyczajów picia kawy w Polsce, Żabka jest wśród trzech najczęściej wymienianych miejsc, do których można się udać na kawę. Aż 89% respondentów kojarzy Żabkę jako miejsce serwujące kawę. Aż 89% respondentów kojarzy Żabkę jako miejsce serwujące kawę. 6% respondentów pije kawę z Żabki każdego dnia, 32% kilka razy w tygodniu, a 40% kilka razy w miesiącu.

Badani deklarują też, że średnio wypijają 2,5 kawy dziennie. Wskaźnik ten jest bardzo zbliżony niezależnie od ich płci, miejsca zamieszkania czy wykształcenia. Statystycznie najwięcej kawy piją osoby w wieku 40-49 lat, a najmniej – w wieku 16-19 lat. Ponad połowa Polaków chociaż raz w miesiącu spożywa kawę poza domem, a 9% kobiet i 10% mężczyzn deklaruje, że kawę „na mieście” pije każdego dnia.

Z analiz sprzedażowych sieci wynika, że klienci najczęściej sięgają po caffé latte, a ulubioną porą zakupu w tygodniu jest 8:00-9:00 oraz 11:00-12:00 w trakcie weekendu.

źródło: Biuro Prasowe Żabka Polska   

* Raport z badania syndykatowego ARC Rynek i Opinia Warszawa 2022.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.