Elektromobilność Zabudowy z Nysy trafiły do elektrycznych ciężarówek w Norwegii 05 listopada 2020 Elektromobilność Zabudowy z Nysy trafiły do elektrycznych ciężarówek w Norwegii 05 listopada 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Unia Europejska zadeklarowała osiągnięcie neutralności klimatycznej w 2050 roku, a jej śladami podążają kolejne państwa. Aby obniżyć poziomy emisji, poszczególne kraje podejmują zdecydowane środki, również w sektorze transportu. Francja i Wielka Brytania wprowadziły zakaz sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi od 2040 roku. Wyprzedzili ich tylko Holendrzy i Norwegowie, u których taki sam zakaz zacznie funkcjonować w 2025 roku. Nowe przepisy obejmą również miejskie ciężarówki, aczkolwiek ich producenci będą mieli kilka lat więcej na przystosowanie się do zmieniającego się prawa. Elektryczne ciężarówki Volvo Niedawno pisaliśmy o wzrastającej popularności elektrycznych ciężarówek. Według specjalistów z McKinsey & Company, do 2030 roku może być ich nawet 11 milionów tylko na rynkach europejskim, amerykańskim i chińskim. Jedną z pierwszych elektrycznych ciężarówek jest Volvo FE Electric, pojazd jest dostępny na europejskim rynku od 2019 roku. Jego masa całkowita wynosi 27 ton, natomiast elektryczny układ napędowy i akumulatory są oparte na rozwiązaniach stosowanych w autobusach Volvo. Jak podaje Volvo, ciężarówka nadaje się do realizowania wymagających dostaw na terenie miast: dowozu towarów i wywozu śmieci, a także lekkiego transportu budowlanego. Dodatkowo pojazd może poruszać się w strefach czystego transportu. Ponadto, dzięki cichej pracy układu napędowego, ciężarówka może uczestniczyć w nocnych dostawach. Takie rozwiązanie okazuje się praktyczne i przyszłościowe zwłaszcza w gęsto zaludnionych miastach. MEGA zabudowy z Nysy Tworzeniem zabudowy do elektrycznych ciężarówek Volvo zajmuje się polski producent przyczep i naczep z Nysy, MEGA. Jego partnerem na rynku norweskim od 2014 roku jest firma MAUR Bilpåbygg AS. – Każdy proponowany przez nas prototyp jest na wstępnym etapie opracowywany koncepcyjnie razem z producentem, następnie przygotowywany konstrukcyjnie i produkowany w Nysie. Po testach u nas w Norwegii i informacjach zwrotnych, MEGA optymalizuje produkt, zanim dany rodzaj pojazdu czy zabudowy trafi do seryjnej produkcji – powiedział Roger Thorvaldsen, właściciel MAUR Bilpåbygg AS. Produkcja dla firmy MAUR obejmuje obecnie: przyczepy typu tridem i tandem oraz przyczepy wywrotki na obrotnicy przeznaczone do ciężkich prac drogowo-budowlanych, naczepy wywrotki z ruchomymi osiami stworzone głównie do robót ciężkich (budowa tuneli, wożenie skał, ostrych odłamków skalnych, dużych kamieni i cięższego odpadu drogowego). Ponadto MEGA wytwarza również zabudowy stalowe do aut Volvo, Scania, Mercedes i innych. Norweska jakość prosto z polskiej fabryki Wszystkie produkty przeznaczone dla skandynawskich odbiorców wykonywane są ze stali Hardox, którą charakteryzuje bardzo duża wytrzymałość na ścieranie, uderzenia i inne uszkodzenia spotykane w ekstremalnych warunkach pracy. – Nasi partnerzy z Norwegii przywiązują wielką wagę do detali i wykończeń. Skrzynie są dodatkowo zabezpieczane oraz powlekane najlepszymi lakierami – dodaje Krzysztof Grabowski, kierownik działu zabudów. Do norweskiej firmy Tom Wilhelmsen AS, klienta MAUR, trafiły kilka dni temu trzy lekkie ciężarówki Volvo FE Electric wyposażone w zabudowy przygotowane przez zespół MEGA i MAUR. To pierwsze w Europie pojazdy elektryczne w tej konfiguracji, spełniające wymagania związane ze zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla. W uroczystym przekazaniu pojazdów wzięła udział Premier Norwegii, Erna Solberg. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.