Reklama

Dodatkowa wypłata dla polecających produkty OZE

Zarejestruj się

Zainteresowanie programem Czyste Powietrze ciągle rośnie. Złożono już 12 tysięcy wniosków

Zainteresowanie programem Czyste Powietrze ciągle rośnie. Złożono już 12 tysięcy wniosków

Na konferencji prasowej minister środowiska Henryk Kowalczyk ogłosił, że program „Czyste Powietrze” ma coraz więcej chętnych. Na portalu beneficjenta jest już 70 tys. zarejestrowanych, a złożonych wniosków – 12 tysięcy. Rusza także kampania społeczna „Czyste Powietrze – zdrowy wybór”, która ma uświadomić Polakom przyczyny złego stanu powietrza.

Wpłynęło 12 tysięcy wniosków w ramach programu „Czyste Powietrze”. O tym fakcie poinformował minister Henryk Kowalczyk podczas konferencji prasowej w Grodnie pod Międzyzdrojami. Minister dodał, że w każdym Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej złożono po kilkaset wniosków na dofinansowanie. Tłumaczył także, jak ważna jest edukacja społeczeństwa w zakresie ochrony powietrza.

“Od początku września w całej Polsce realizowaliśmy cykl spotkań edukacyjno-informacyjnych na temat programu “Czyste Powietrze”, w których wzięło udział ponad 170 tys. osób. Ich efektem jest ponad 12 tys. złożonych wniosków oraz ponad 70 tys. zarejestrowanych kont na portalu Beneficjenta”, poinformował minister.

Dla przypomnienia projekt zakłada wymianę starych pieców, termomodernizację domów, a także montaż instalacji fotowoltaicznych i kolektorów słonecznych. Jego celem jest poprawa efektywności energetycznej oraz zmniejszenie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń przez domy jednorodzinne. Wnioski o dofinansowanie można składać już od 19 września. Sam projekt będzie trwał przez 10 lat, od 2018-2029 roku, a jego budżet to 103 mld zł. Wysokość dofinansowania może wynieść nawet 90% kosztów kwalifikowanych inwestycji.

Jak dodaje minister środowiska, w związku z dużym zainteresowaniem programem Czyste Powietrze rusza kampania społeczna „Czyste Powietrze – zdrowy wybór!”. Ma ona przybliżyć i wyjaśnić przyczyny złej jakości powietrza w Polsce, a także im przeciwdziałać. Jej celem jest uświadomienie 20 mln Polaków mieszkających w 5 mln domów jednorodzinnych. Już można zobaczyć spoty informacyjne kampanii w telewizji i internecie. Kampania została sfinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.