Wiadomości OZE Zakup samochodu elektrycznego będzie bardziej opłacalny niż spalinowego przed 2030 rokiem 25 maja 2018 Wiadomości OZE Zakup samochodu elektrycznego będzie bardziej opłacalny niż spalinowego przed 2030 rokiem 25 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Procentowy udział samochodów elektrycznych w rejestracjach znacząco wrasta, ale w Polsce nadal jest ich mało. W pierwszym kwartale 2018 roku zarejestrowano u nas tylko 340 nowych egzemplarzy, co mocno kontrastuje z wypowiedzianymi przez Premiera Mateusza Morawieckiego słowami odnoszących się do miliona samochodów elektrycznych na polskich drogach do 2025 roku. Z każdym kolejnym miesiącem wydaje się to coraz bardziej niemożliwe do realizacji. Natomiast niezależne raporty pokazują, że pojazdy elektryczne przyniosą oszczędności dla kieszeni kierowców, również w Polsce. Jeden z raportów został stworzony przez firmę EY oraz ING Bank Śląski pod nazwą „Samochody elektryczne. Którym pasem zamierzamy jechać?”. Przedstawiono w nim dosyć śmiałą tezę, że jeszcze przed 2030 rokiem zakup samochodu elektrycznego będzie wiązać się z niższymi kosztami niż spalinowego odpowiednika. „Zakładając, że samochodem elektrycznym będziemy jeździć tylko po mieście, do 10 tys. kilometrów rocznie, to do 2023 roku powinno już bardziej opłacić się posiadanie samochodu elektrycznego niż spalinowego. Zakup takiego pojazdu będzie bardziej opłacalny przed 2030 rokiem”, powiedział Jarosław Wajer z działu doradztwa EY. W raporcie przedstawiono również kilka największych przeszkód, które uniemożliwiają na chwilę obecną dominację samochodów elektrycznych na motoryzacyjnym rynku. Przede wszystkim mowa o zbyt długim czasie ładowana oraz ograniczonej odległości możliwej do pokonania na jednym ładowaniu. Autorzy raportu zauważają jednak, że w ostatnim czasie sporo się zmieniło i z każdym rokiem problemy te będą odgrywać mniejsze znaczenie przy wyborze nowego samochodu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.