Wiadomości OZE Zeroemisyjne kamieniołomy? Volvo i Skanska testują elektromobilne i autonomiczne rozwiązania 12 września 2018 Wiadomości OZE Zeroemisyjne kamieniołomy? Volvo i Skanska testują elektromobilne i autonomiczne rozwiązania 12 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Artykuł Sponsorowany XENE autoryzowanym dystrybutorem w Polsce i UE paneli TW(Tongwei) Solar – lidera wśród producentów PV na świecie W lipcu 2023 roku spółka Xene podpisała umowę na dystrybucję modułów fotowoltaicznych ze światowym liderem w produkcji komponentów fotowoltaicznych na świecie, firmą TW(Tongwei) Solar. Umowa określa zasady bezpośredniej współpracy w Polsce i na rynkach zagranicznych, głównie w Unii Europejskiej, na których już aktywnie działa Xene. Kontrakt na najbliższe lata zakłada zakupy na poziomie kilkudziesięciu MW paneli w technologii PERC i N-type. Artykuł sponsorowany Spółka Volvo Construction Equipment oraz Skanska prowadzą elektromobilne eksperymenty na terenie kamieniołomu w Göteborg w Szwecji. W ramach projektu badawczego testowane są zdolności elektrycznych pojazdów do pracy w kopalniach kamienia. Projekt „Electric Site” ma na celu ograniczenie emisji CO2 w przemyśle wydobywczym o 95% oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych o 2%. Skanska i Volvo planują zelektryfikować wszystkie procesy w kamieniołomach od wydobycia po transport i przetwarzanie materiałów. Jak informuje electrive.com, zespół badawczy przyznał, że nie da się całkowicie wyeliminować silników dieslowych, ponieważ póki co jedynie maszyny nimi napędzane są w stanie udźwignąć te najcięższe kruszywa. Testy będą trwały 10 tygodni, podczas których sprawdzone zostaną elektryczne i autonomiczne pojazdy Volvo CE. Eksperyment rozpoczął się 29 sierpnia bieżącego roku. W szwedzkim kamieniołomie wydobywa się kruszywa do celów budowlanych, a także do produkcji asfaltu i cementu. „Po raz pierwszy w przemyśle wydobywczym podjęto próbę czegoś podobnego i jeśli się ona powiedzie, to projekt „Electric Site” mógłby posłużyć jako plan wprowadzenia do kamieniołomów na całym świecie efektywności, bezpieczeństwa i pozytywnego wpływu na środowisko naturalne”, powiedział Gunnar Hagman, dyrektor Skanska Sweden. Jak czytamy na stronie Volvo, te dwie firmy rzucają wyzwanie tradycyjnym metodom pracy w przemyśle wydobywczym. W ramach projektu opracowano nowe maszyny koncepcyjne, metody pracy i systemy zarządzania miejscem, które razem tworzą kompletne rozwiązanie. Nowa technologia obejmuje maszyny i systemy kontroli floty oraz rozwiązania logistyczne dla maszyn elektrycznych w kamieniołomach. Źródło: electrive.com, volvogroup.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.