Elektromobilność Zmiany w programie „Mój elektryk”. Łączna pula środków wzrasta o 40% 23 maja 2023 Elektromobilność Zmiany w programie „Mój elektryk”. Łączna pula środków wzrasta o 40% 23 maja 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Kaskada kotłów De Dietrich w zajezdni MZK w Pabianicach Artykuł sponsorowany Międzygminny Związek Komunikacyjny w Pabianicach od kilku miesięcy korzysta z nowego rozwiązania w dziedzinie ogrzewania. Wysłużone kotły węglowe… Artykuł sponsorowany Elektromobilność Bezprzewodowe ładowanie elektryków we Francji i Norwegii We Francji i Norwegii zainstalowane zostaną specjalne odcinki dróg, na których elektryki będą ładowane bezprzewodowo. Czy to rozwiązanie okaże się… Program „Mój elektryk” cieszy się wśród Polaków dużą popularnością. W związku z tym Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zdecydował zwiększyć łączną pulę środków na dofinansowanie do leasingu samochodu elektrycznego o ponad 40%. Więcej pieniędzy w ramach programu „Mój elektryk” W poniedziałek Bank Ochrony Środowiska poinformował, że łączna pula środków przeznaczonych na dopłaty w ramach ścieżki leasingowej „Mój elektryk” wzrosła z 250 mln zł do 400 mln zł. Od początku tego programu, czyli od 2021 roku Polacy złożyli w sumie 7900 wniosków na łączną kwotę 262 mln zł o dofinansowanie na zakup samochodów elektrycznych. – Utrzymująca się duża popularność programu skłoniła Fundusz do sukcesywnego zwiększania jego budżetu – do 200 mln zł w sierpniu 2022 r. oraz do 250 mln zł w styczniu br. W związku z ostatnią decyzją – łączna pula środków przeznaczonych na dopłaty wzrosła do 400 mln zł – przekazał BOŚ. Początkowo, przy uruchamianiu programu „Mój elektryk” Bank Ochrony Środowiska miał do dyspozycji 20 mln zł. W marcu 2022 roku NFOŚiGW zdecydował się zwiększyć pulę do 100 mln zł. Jak działa program „Mój elektryk”? Program “Mój Elektryk” zapewnia dofinansowanie do zakupu samochodu elektrycznego, jak i leasing pojazdów zeroemisyjnych. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obsługuje dotacje dla osób fizycznych, natomiast za leasing samochodów elektrycznych od listopada 2021 roku odpowiada BOŚ. – „Mój elektryk” to wzorcowy program publiczny pozwalający realizować istotne cele polityki środowiskowej oraz stymulować rozwój gospodarczy. Skutecznie zwiększa on liczbę samochodów zeroemisyjnych na polskich drogach, a ścieżka leasingowa wspiera realizację zielonych ambicji przedsiębiorców – powiedział dr hab. Emil Ślązak, prof. SGH, p.o. prezesa BOŚ. Czytaj więcej: Niemal 5 tys. wniosków w programie „Mój Elektryk” NFOŚiGW zaakceptował dotychczas ponad 7,3 tys. wniosków na sumaryczną kwotę ponad 244 mln zł, z czego ponad 5500. (146 mln zł) dotyczyło samochodów osobowych, a około 1700. (98 mln zł) pojazdów dostawczych. Według danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, na koniec marca 2023 r. w Polsce zarejestrowanych było łącznie ponad 67 100 samochodów z napędem elektrycznym. Realizując program „Mój elektryk” BOŚ nawiązał współpracę z 28 firmami leasingowymi. Elektromobilność w Polsce W pierwszych czterech miesiącach 2023 roku liczba aut całkowicie elektrycznych zwiększyła się w Polsce dokładnie o 7201. To o 71% więcej niż w analogicznym okresie w 2022 roku. Łącznie pod koniec kwietnia br. po naszych drogach jeździło 73695 samochodów osobowych z napędem elektrycznym – 37027 to pojazdy BEV i 36668 to hybrydy typu plug-in. Mój Elektryk: 200 mln dofinansowania na leasing samochodów elektrycznych Źródło: bosbank.pl Fot: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.